- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پرونده حادثه قطار تبریز-مشهد دوباره به جریان افتاد: دستور ویژه رئیسی برای پیگیری

دستور ویژه رئیس قوه قضائیه در رابطه با پرونده حادثه قطار تبریز-مشهدآذرقلم: رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ‌گفت: رئیس قوه قضائیه دستور داد‌ که پرونده حادثه قطار تبریز ـ مشهد سریعا به جریان افتاده و نتیجه اعلام شود.

به گزارش آذرقلم، موسی خلیل‌اللهی در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان‌شرقی به فعالیت دادگستری آذربایجان‌شرقی در پی حفظ منافع عام اشاره کرد و اظهار داشت: حادثه قطار ۵ آذر سال ۹۵، یک حادثه تلخی برای مردم استان بود که پرونده این حادثه در تهران است که طبق دستور رئیس قوه قضائیه حکم نهایی بلافاصله اعلام خواهد شد.

پنجم آذرماه سال 1395 برخورد قطار مسافری تبریز- مشهد به قطار مسافری دیگری که حامل هم‌وطنان تبریزی ( زائران آذربایجانی که از اربعین برگشته و به منظور شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع) ) عازم مشهد بودند، صحنه‌های هولناکی  را ثبت کرد.

حدود 36 ماه از حادثه دلخراش ریل‌های سرد و برخورد قطارهای مسافری در محور سمنان–دامغان در حوالی «ایستگاه هفت‌خوان» گذشته و هنوز سرانجام پرونده این سانحه مشخص نشده است.

در پی برخورد دو قطار، چهار واگن از ریل خارج و پنج واگن نیز دچار حریق شدند.در این حادثه 47 نفر جان باختنند و ۱۰۳ نفر نیز مصدوم شدند.

این حادثه یکی از مرگ‌بارترین حوادث ریلی در ایران پس از حادثه قطار نیشابور به شمار می‌رود.