- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

پایان ماه عسل کرونا در آذربایجان شرقی: آذرشهر قرمز شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: بعد از چند هفته اوضاع نسبتا مساعد کرونایی در آذربایجان شرقی، متاسفانه با شیوع سویه جدید، ماه عسل روزهای خوش بدون کرونا بار دیگر به پایان رسید و آمار ابتلا به صورت تصاعدی بالا رفت. حالا دیگر هیچ شهری در آذربایجان شرقی آبی نیست.
به گزارش آذرقلم، مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تغییر وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در روزهای اخیر، گفت: شهرستان آذرشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته و هفت شهرستان نیز نارنجی هستند و هبچ شهرستانی با وضعیت آبی در استان نداریم.
دکتر سیمین خیاط زاده با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به امیکرون در استان، اظهار کرد: تاکنون ۴۸۷ مورد ابتلا به این سویه در استان شناسایی شده است.
وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی و به تبع آن موارد بستری کرونایی استان در حال افزایش است.
وی با تاکید بر لزوم مراقبت بیشتر از کودکان در دوران گسترش سویه جدید کرونا، گفت: چنانچه تب شدید، سختی تنفس، سردرد و بدن درد مداوم در افراد بروز دهد و به خصوص اگر این افراد دارای بیماری‌ زمینه‌ای و باردار باشند باید بلافاصله قرنطینه و سپس به مراکز درمانی مراجعه کنند.
خیاط زاده روند واکسیناسیون کرونایی استان را خوب عنوان کرد و افزود: باید سرعت واکسیناسیون، بیشتر از وضعیت کنونی باشد.

افزایش 311 نفری ابتلا در یک روز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت: تبریز و چهار شهرستان میانه، بستان آباد، هریس و آذرشهر در وضعیت کرونایی نارنجی قرار گرفتند.
دکتر حسین حقایی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته با انجام یکهزار و ۹۰۵ آزمایش کرونا در استان نتیجه یکهزار و ۱۳۲مورد مثبت گزارش شده است.
حقایی ادامه داد: تعداد کرونایی های شناسایی شده آذربایجان شرقی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۱ مورد افزایش یافته است که از مجموع موارد شناسایی شده جدید ۱۳۲ نفر بستری و ۲ نفر فوت شده اند.
وی ادامه داد: از آغاز همه گیری کرونا در آذربایجان شرقی تاکنون ۲۳۶ هزار و ۷۶۸ بیمار کرونایی شناسایی شده است.
حقایی با بیان اینکه حدود ۸۸.۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دُز اول و ۸۱.۵ درصد جمعیت دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، یادآوری کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۴هزار و ۱۹۴ نفر در آذربایجان شرقی، دُز اول و ۲ میلیون و ۵۲۰هزار و۱۴۶ نفر دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

۳۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی دُز سوم واکسن را دریافت کردند
وی همچنین تعداد افراد واکسینه شده با دُز سوم واکسن کرونا را در استان ۹۶۷ هزار و ۹۳۱ نفر معادل حدود ۳۵ درصد اعلام و تاکید کرد: مردم باید نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند تا میزان فوتی و ابتلا در آذربایجان شرقی کاهش یابد.
حقایی تاکید کرد: انجام واکسیناسیون نوبت سوم، استفاده دقیق تر افراد پرخطر از ماسک های با کیفیت بالا و فاصله گذاری اجتماعی از جمله مواردی است که در پیشگیری از کرونا نقش اساسی دارد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]