- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

ورود ۲۴ هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در دومین روز بهار/ کاهش ۴۶ درصدی مهمانان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در دومین روز از سال جدید ۲۳ هزار و ۹۳۰ خودرو وارد استان شده است.

ورود 24 هزار خودرو به آذربایجان‌شرقی در دومین روز از بهار

به گزارش آذرقلم، اروجعلی علیزاده با بیان اینکه در دومین روز از سال جدید ۲۳ هزار و ۹۳۰ خودرو وارد استان شده است، اظهار داشت: تعداد خودروهای خروجی از مبادی آذربایجان شرقی در همین روز، ۲۱ هزار و ۶۴۸ مورد می باشد.

وی در مورد پر ترددترین محورهای استان در دومین روز از فصل بهار گفت: همانند روزهای گدشته همچنان محور میاندوآب- ملکان با ۷ هزار و ۸۶۷ مورد تردد با فاصله قابل توجهی از سایر جاده‌ها، پر ترددترین محور آذربایجان‌شرقی در روز گذشته بوده است.

علیزاده تاکید کرد: محورهای آزاد راه تبریز- زنجان با ۳ هزار و ۹۸۶ تردد، مشکین شهر- اهر با ۳ هزار و ۲۳۱ مورد، ارومیه – تبریز با ۲ هزار و ۶۰ تردد و ایواغلی- مرند با یک هزار و ۶۳۲ مورد عبور و مرور، روز پر ترددی را تجربه کرده‌اند.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، آمار کلی تردد در جاده‌های استان را در روز ۲ فروردین ۳۱۳ هزار و ۴۱ خودرو اعلام و اضافه کرد: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۷۲۷ هزار و ۹۳۹ مورد ثبت شده که نشان از کاهش ۵۷ درصدی مجموعه ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان طی امسال نسبت به سال قبل دارد.

وی با اشاره به اینکه هر سال مسافرت‌ها و تردد در جاده‌ها از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود گفت: مجموعه ورودی‌های آذربایجان‌شرقی از ۲۵ اسفند تا ۲ فروردین، ۲۲۴ هزار و ۹۶۱ مورد بوده و در مقابل ۲۰۰ هزار و ۷۹۶ خودرو از مبادی استان خارج شده‌اند.

علیزاده عنوان کرد: کل ترددهای ثبت شده در جاده‌های استان در مدت یاد شده نیز رقمی معادل ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۱۰ بوده و در مقایسه با رقم ترددهای ۲۵ تا ۲ فروردین سال قبل که معادل ۵ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۴۴۹ مورد ثبت شده تفاوت ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]