- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

واکسینه شدن 42.5 درصد جمعیت بالای 18 سال آذربایجان شرقی/ کاهش بستری‌های کرونایی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین روند تزریق واکسیناسیون در آذربایجان شرقی را تشریح کرد و گفت: روند واکسیناسیون در استان شتاب گرفته است.
به گزارش آذرقلم، محمدحسین صومی با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در استان اظهار داشت: ۴۲.۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسینه شده‌اند.
صومی با اعلام اینکه طی ۳ روز گذشته، روزانه بیش از ۷۰ هزار نفر واکسینه شده‌اند افزود: اگرچه هنوز ثبت نشده اما روز جمعه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر واکسینه شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در روستاها تمام افراد بالای ۱۸ سال واکسینه می شوند. در شهر تبریز نیز به افراد ۳۵ سال به بالا واکسن تزریق می شود.
صومی تاکید کرد: روز شنبه دز اول و دوم واکسن های سینوفارم و برکت و دز دوم آسترازنکا ( برای کسانی که دز اول این واکسن یا دز اول اسپوتنیک را تزریق کرده اند) تزریق می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
تعداد بستری‌های کرونایی در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد بستری‌های کرونایی و سرپایی این ویروس در آذربایجان شرقی روند کاهشی دارد.
عباسعلی درستی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌ها در استان بالا است ادامه داد: آذربایجان‌شرقی در حال عبور از پیک پنجم کرونا است و آمار بستری‌ها نیز کاهش محسوسی داشته است.
وی با تاکید بر اینکه شاهد افزایش واکسیناسیون کرونا در استان هستیم، افزود: روزانه ۲ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی واکسینه می‌شوند و سرعت این کار افزایش یافته است.
درستی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی از نظر واکسن کرونا نداریم، ادامه داد: از سه روز گذشته به شکل انبوه و به حد کافی واکسن کرونا تحویل گرفته‌ایم و در مراکز مختلف تزریق در استان واکسیناسیون انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون کرونایی تنها راهکار کنونی برای کنترل بیماری است، گفت: روزانه حدود ۷۰ هزار دُز واکسن تزریق می‌شود و این روند مطلوب همچنان ادامه دارد.
درستی در خصوص واکسیناسیون دانشجویان نیز گفت: دانشجویان با به همراه داشتن کارت دانشجویی می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن مورد نظر خود را تزریق کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]