- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

واکسیناسیون ۴۸ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی/ فوت 20 بیمار دیگر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از واکسیناسیون کرونایی بیش از ۴۸ درصدی جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش آذرقلم، دکتر محمدحسین صومی، ۲۱ شهریورماه با اشاره به سرعت بالای واکسیناسیون کرونایی در استان، اظهار کرد: طی سه روز گذشته، روزانه بیش از ۱۰۰ هزار دز واکسن در سطح استان تزریق می‌شود.

48 درصد مردم آذربایجان‌شرقی واکسن کرونا دریافت کردند/ ایجاد ۲ مرکز جدید شبانه‌روزی واکسیناسیون در تبریز

محمدحسین صومی در خصوص روند واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون یک میلیون و 938 هزار دُز واکسن در استان تزریق شده و بیش از 48 درصد جمعیت بالای 18 سال استان حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند که بالاترین درصد در سطح کشور است.
وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی تعدادی از مراکز واکسیناسیون کرونایی تبریز، ادامه داد: در تمامی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و روستاهای استان، افراد بالای ۱۸ سال و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز افراد متولد ۱۳۷۰ و به پایین (۳۰ ساله و به بالا) واکسن کرونا دریافت می‌کنند.
صومی با بیان این‌که وضعیت کرونایی استان در حالت پایدار قرار دارد، گفت: اکنون ۱۸۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۰ نفر مبتلای به این بیماری جان باختند.

صومی تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا را در استان، یک‌هزار و 864 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: حداکثر تعداد بستری روزانه در استان به ازای هر یک میلیون نفر، 97 نفر بوده است که جزو کمترین آمار در میان استان‌های کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان ترزیق واکسن در شهرهایی مانند ورزقان، کلیبر، هوراند، اهر و هشترود به بالای 60 درصد رسیده، اما در شهرهای مرند، تبریز، هریس، ملکان و بناب باید سرعت واکسیناسیون افزایش یابد.
صومی با اشاره به اینکه میزان تزریق واکسن در استان در روزهای اخیر به حدود یکصد هزار دُز رسیده است، متذکر شد: هدف‌گذاری ما این بود که تا پایان شهریور، 60 درصد جمعیت هدف استان را واکسینه کنیم که با روند فعلی و کار جهادی طی 2 هفته آینده این میزان به 75 درصد می‌رسد.
وی با تأکید بر اینکه به برخی حاشیه‌ها و سیاه‌نمایی‌ها توجه نمی‌کنیم از همه دستگاه‌های مسوول خواست تا برای تحقق هدف‌گذاری صورت‌گرفته با دانشگاه علوم پزشکی تبریز همکاری کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین از ایجاد 2 مرکز جدید شبانه‌روزی واکسیناسیون در تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تزریق واکسن به افراد بالای 30 سال در تبریز انجام می‌شود و در سایر شهرها محدودیت سنی نداریم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]