- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

هیچ خطری برج شهران تبریز را تهدید نمی کند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: به دنبال انتشار شایعه ای در فضای مجازی و احتمال ریزش برج شهران تبریز، مشاور و طراح پروژه تجاری، تفریحی «فاین» و هیات تصفیه برج شهران تبریز این شایعات را تکذیب کردند.
به گزارش خبرنگار آذرقلم، مهندس جواد فرامرزی مشاور و طراح پروژه تجاری، تفریحی «فاین» با توصیف اقدامات انجام شده در خصوص پروژه جدید و در حال اجرای شرکت تعاونی مسکن بهداری شمالغرب کشور در جمع خبرنگاران گفت: مجوز احداث این پروژه در قالب مشارکت مدنی با شهرداری تبریز در سال 1397 صادر و تا این لحظه به رغم وجود محدودیت های اجرایی پیشرفت پروژه رضایت بخش است.
وی افزود: از الزامات پروانه، کنترل و تائید نقشه های ساختمانی از سوی سازمان نظام مهندسی است که این امر صورت پذیرفته است. ضمن آنکه تحکیم گود مجتمع در تبریز نمونه است و خطری آن را تهدید نمی کند. برای اینکه از سوی شرکت های زبده و متخصص ارزیابی و تدابیر لازم اتخاذ شده است. ضمن آنکه تحکیم گودبرداری انجام شده به خصوص در دیوراه مشرف به گذر زیر نظر یکی از شرکت های زبده با اتخاذ تدابیر لازم انجام گرفته و خطری متوجه برج شهران و معابر مجاور نمی باشد.
طراح پروژه افزود: برج شهران در فاصله مناسبی از این گودبرداری قرار دارد و سازه جدید با اختلاف تراز مناسب هیچ ارتباط مستقیمی با سازه برج شهران ندارد. نیلینگ این پروژه نیز به صورت علمی و مطمئن انجام شده و بعد از زهکشی آب های سطحی عملیات آرماتوربندی آن در حال انجام است. در تمام مراحل اجرا هم، کلیه ضوابط نظام مهندسی و شهرداری تبریز مراعات شده است.
به گفته فرامرزی، پروژه ی تجاری، خدماتی «فاین» در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع در 5 طبقه در مجاورت برج مسکونی شهران در محدوده ائل گلی تبریز در حال اجراست.
که شامل: پارکینگ عمومی، شهربازی، بام سبز (سه هزار متر مربع روف گاردن) مراکز خرید، فود کورت از امکانات پیش بینی شده آن است و از نظر روف گاردن در تبریز منحصر به فرد خواهد بود.
وی با بیان اینکه تاکنون 100 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است درصد پیشرفت فیزیکی این طرح را بالغ بر 30 درصد اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود تا یک سال دیگر اسکلت بندی آن به اتمام برسد.
به گفته مجری طرح، این پروژه از مجموعه پروژه های مشارکتی شهرداری منطقه دو با تعاونی بهداری شمالغرب کشور می باشد که 54 درصد آن متعلق به تعاونی مسکن بهداری و 46 درصد بقیه متعلق به شهرداری است.
وی افزود: تعاونی مسکن بهداری شمالغرب کشور تا پیش از این با اجرای برج شهران به عنوان یکی از مرتفع ترین برجهای مسکونی کشور، تجربه و مهارت لازم برای اجرای پروژه های مسکونی، تفریحی، تجاری و خدماتی را دارد.
فرامرزی در خاتمه با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است گفت: این طرح مطابق برنامه زمان بندی شده پیش می رود و تاخیر جزئی احتمالی از برنامه زمان بندی به دلیل تغییر در نقشه های معماری می باشد.
در پایان این جلسه، محمدحسن قائمی، رئیس هیات تصفیه تعاونی مسکن بهداری از نقش ارزنده رسانه ها و خبرنگاران در انعکاس صحیح اخبار و روشنگری آنان، به خصوص در مسایل فرهنگی و شهری تقدیر کرد.
گفتنی است: برج “شهران” به عنوان یک سازه بتنی با نمای شیشه ای است که در ۳۰ طبقه و ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر دارای 194 واحد مسکونی در منطقه ائل گلی تبریز واقع گردیده است.
قائمی در این باره افزود: تعاونی مسکن بهداری شمالغرب به عنوان مالک و مجری این پروژه، اطمینان خاطر می دهد که هیچ خطری برج شهران را تهدید نمی کند و گودبرداری های انجام شده هیچ گونه خللی در استحکام سازه برج شهران ایجاد نکرده است.
گفتنی است برج شهران، پیش از این به عنوان بلندترین برج مسکونی کشور بوده که با احداث سازه های جدید اکنون در رده پنجمین سازه بلند کشور قرار دارد. [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]