- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

همسران اول و دوم داریوش مهرجویی + تصاویر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینما دو بار ازدواج کرد. مونا، حاصل ازدواج دوم او با مرحوم محمدی فر بود .

همسر اول داریوش مهرجویی چه کسی بود؟
فریار جواهریان، متولد مشهد، بزرگ شده فرانسه و تحصیل کرده آمریکا است. وی در دانشگاه های تگزاس، می آی تی و هاروارد تحصیل کرده و پس از آن شرکت مهندسین مشاور گاما را پایه گذاری نمود که امروزه به واسطه طراحی موزه و باغ ایرانی شناخته شده است.
وی که همسر اول داریوش مهرجویی بود طراحی صحنۀ 10 فیلم از کارهای مهرجویی (از اجاره نشین ها تا درخت گلابی) را بر عهده داشته است. فریار جواهریان مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی به چاپ رسانده و سخنرانی های بسیاری را نیز در دانشگاه های آکسفورد و کمبریج ارائه کرده است. سال 2012 نیز عضو هیأت داوران جایزۀ معمار آقاخان بود.

حاصل این ازدواج دو فرزند با نام‌های مریم و صفا بود

داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی

همسر دوم:

وحیده محمدی فر، همسر دوم داریوش مهرجویی، فیلمنامه نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان ایرانی بود که در 19 بهمن 1347 متولد شد. او دانش آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران و همسر داریوش مهرجویی فیلم ساز شناخته شده سینما بود. او فعالیت در سینما را از سال 1375 و با بازی در فیلم سینمایی لیلا آغاز کرد.
محمدی فر با نگارش اپیزود اول فیلم نامه داستان های جزیره نویسندگی را به شکلی جدی پی گرفت و با نگارش مشترک فیلم نامه مهمان مامان با مهرجویی و مرادی کرمانی به نامی آشنا در عرصه فیلم نامه نویسی مبدل شد.
وحیده محمدی فر سابقه فعالیت در آثاری همچون لامینور، اشباح، چه خوبه که برگشتی، نارنجی پوش، سنتوری و آسمان محبوب من را در کارنامه هنری خود دارد.

داریوش مهرجویی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]