- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

همدلی و انسجام، دستاورد مهم جشنواره مطبوعات چهارم بود/ داوران جشنواره از برجستگان رسانه ای بودند

آذرقلم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از تلاش داوران و هیات اجرایی چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان شرقی، مهمترین پیام برگزاری این جشنواره را تقویت همدلی و انسجام فعالین رسانه ای دانست.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، دکتر محمد محمدپور با بیان اینکه همه سلایق مختلف در این رقابت فشرده حضور داشتند گفت:  ضرورت ایجاد فضای رقابتی مورد توافق همه است تا همگان توانمندی ها و داشته های خود را به محک ارزیابی بگذارند. بنابراین وجود برخی از نواقص احتمالی با چنین حجم عظیمی از آثار دور از انتظار نیست که باید در دوره های بعدی این ضعف ها نیز برطرف شود.

محمدپور در ادامه با بیان اینکه این جشنواره تمام توانمندی مطبوعاتی و رسانه ای استان نبوده گفت: با توجه به اینکه برخی از برجستگان رسانه ای و نویسندگان متبحر استان در این جشنواره در کسوت داور حضور داشتند بنابراین به لحاظ اخلاقی و حقوقی امکان حضور در این رقابت را نداشتند بنابراین نمی توان این جشنواره را همه بضاعت رسانه ای استان دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه از کمیته برگزاری این جشنواره ها خواست تا از هم اکنون استارت برگزاری جشنواره پنجم را در تبریز بزنند تا شاهد شکوفایی استعداد های درخشان در این حوزه و تقویت کیفی و کمی آثار و نیز ارتقای اعتبار این جشنواره ها باشیم.

وی همچنین خواستار استمرار برگزاری دوره های آموزش حرفه ای برای افزایش مهارت های روزنامه نگاری در سطح استان و کشور شد.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ صیانت از جایگاه ارزنده اطلاع رسانی، از فعالین رسانه ای خواست تا با تقویت سرمایه های اجتماعی و اعتماد عمومی و انتشار اخبار مستند و واقعی با هر گونه شایعه پراکنی و ایجاد جو التهابی در سطح جامعه که ممکن است آرامش روانی شهروندان را به مخاطره افکند مقابله کنند و با تقویت رسانه های رسمی، با برخی رفتارهای هنجارشکنانه توسط رسانه های غیرمجاز در سطح فضای مجازی مقابله کنند.

وی در خاتمه خواستار توجه ویژه به استعدادهای شهرستانی در حوزه آثار مطبوعاتی و تقویت زیرساخت های کار رسانه ای در سطح شهرستان های آذربایجان شرقی شد.