- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

همایش بین المللی انقلاب مشروطیت در تبریز برگزار می شود

آذرقلم: دبیر علمی همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران گفت: در راستای بزرگداشت انقلاب مشروطه و همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در 14 مرداد، همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران با حضور پژوهشگران برتر کشور و منطقه قفقاز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار آذرقلم، احسان شاکری، بازخوانی جایگاه تاریخی تبریز در دوران مشروطه، بازخوانی وقایع مشروطه، تقارن برگزاری همایش با تبریز 2018 و ارتباط بین دانشگاه و آموزش و پرورش را مهمترین اهداف این همایش معرفی کرده و افزود:از بین 250 محور پیشنهادی برای این همایشف 18 محور انتخاب و از طریق فراخوان به اساتید و پژوهشگران این حوزه ارسال گردید.
وی تعداد آثار ارسال وارده برای این همایش را 186 عنوان اعلام کرده و اظهار داشت: از این تعداد، 5 اثر  از خارج و کشورهای منطقه قفقاز ارسال شده است که بر همین اساس به دنبال دعوت از سه نفر سخنران از کشورهای آذربایجان و ترکیه که نقشی در انقلاب مشروطه داشته اندف هستیم.
وی ادامه داد: 25 مقاله به صورت مقالات برگزیده در قالب کتاب همایش چاپ خواهد شد و 10 مقاله نیز در قالب سخنرانی در این همایش ارائه خواهد گردید.