- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

هشدار دامپزشکی در مورد خرید گوشت چرخ کرده فله ای

آذرقلم:  مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم از خرید گوشت چرخ کرده فله ای خودداری کنند گفت: تنها گوشت‌های دارای مهر دامپزشکی را خریداری کنند.

خرید گوشت چرخ کرده فله ای ممنوع!

به گزارش آذرقلم امیرحسین بهداد در خصوص خرید گوشت چرخ شده فله ای گفت: با اشاره به شیوع بیماری تب کنگو در برخی استان‌ها تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کریمه کنگو در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

وی افزود: طی ۳ سال گذشته در کشور شاهد تب کریمه کنگو بودیم که خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در استان آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه میزان ابتلاء در قصاب‌ها، دامداران و کارگران کشتارگاه‌ها و افرادی که بیشترین تماس را با دام‌ها دارند، بیشتر است، اظهار داشت: این بیماری یکی از بیماری‌های خطرناک و با درصد کشندگی بالا در انسان است که علاوه بر انتقال مستقیم از انسان به انسان و یا توسط گزش کنه‌های حامل این ویروس و یا مصرف گوشت‌های دام بیمار که عامل این بیماری در آن وجود داشته باشد قابل انتقال به انسان و دام است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه ضمن توصیه به مردم ابراز نمود: از مردم می‌خواهیم از خرید گوشت چرخ شده فله‌ای خودداری کنند و تنها گوشت‌های دارای مهر دامپزشکی را خریداری کنند.

بهداد در پایان خاطرنشان کرد: گوشت‌های با مهر دامپزشکی، دوره پیش سرد را گذرانده و گوشت‌هایی که از کشتارگاه عرضه می‌شوند سالم هستند و مردم با خیال راحت می‌توانند آنها را مصرف کنند.