- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نوازنده دف و سازهای کوبه ای:

آذرقلم: نوازنده دف و سازهای کوبه ای گفت: بعد گذشت ۳۵ سال از ورود دف به تبریز و فعالیت گروه‌های موسیقی کتابی را برای دفنوازی به نام خنیاگر دف تألیف کرده‌ام که از روی این کتاب تدریس می‌کنم و باید دیگر هنرمندان حمایت کنند تا به شیوه خود در شهرمان تدریس شود.
به گزارش آذرقلم، حامد علیپور افزود: باعث افتخار است که توانستم پروژه‌ای را با استاد داوود آزاد شروع کنم و بیش از حد انتظار خوب پیش رفت هدف اصلی من با توجه به شرایطی که برای موسیقی سنتی پیش آمده است فرهنگسازی موسیقی سنتی است و در زمینه موسیقی آذربایجان چنانچه در کنسرت مشترک وحید اسدالهی که نزدیک به ۷۰ نفر روی سن اجرا داشتیم قدمی در راستای فرهنگسازی گذاشته‌ایم.دف - iTeachPlus

نوازنده موسیقی ایرانی ادامه داد: از اوایل سال جاری تصمیم به برگزاری تورهای موسیقی گرفته ایم که گروه ما تا به این روز چهار تور را برگزار کرده و خوشبختانه تبدیل به ایران گردی شد و گروهی به نام خراباتیان شمس با ‌حال و هوای عرفانی به ایران گردی ادامه می‌دهد. خوی، زنجان، ارومیه، مراغه، اهر از جمله کنسرت‌هایی است که اجرا شد و در سنندج و شیراز ادامه خواهد داشت. در این گروه 15 نفر ثابت دف نواز هستند و مابقی اود، کمانچه، نی و تنبک ملودی سازهای گروه هستند و به ژانر عرفانی تبدیل شده است.
علیپور اظهار داشت: متاسفانه در موسیقی سنتی با مشکلاتی عدیده ای مواجه هستیم که هیچ حمایتی صورت نمی‌گیرد و موسیقی سنتی را به سمت نابودی می‌کشد و موسیقی پاپ جایگزین موسیقی سنتی می‌شود و چون موسیقی پاپ درآمد زیادی دارد حمایت‌ بیشتری هم می‌شود و اداره ارشاد هیچ اقدامی در این خصوص انجام نمی‌دهد و حتی امکان تشکیل جلسه با اداره ارشاد استان وجود ندارد.
نوازنده موسیقی سنتی در انتهای سخنان خود گفت: در تبریز امکاناتی جهت تبلیغ موسیقی سنتی وجود ندارد و حتی انجمن موسیقی فقط در دهه فجر نقش پررنگی را از خود نشان می‌دهد از دیگر مشکلات میتوان به محل اجرا اشاره کرد که هیچ سالنی به صورت رایگان یا حداقل هزینه در اختیار نوازندگان موسیقی سنتی قرار نمی‌گیرد.