- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نماینده تبریز در مجلس هفتم: اشراف کامل نماینده به لایحه بودجه و پیگیری مطالبات مردم مهمترین ویژگی یک نماینده است

آذرقلم: یک نماینده ادوار مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی گفت: یک نماینده برای موفقیت در کار و حفظ شان و منزلت خانه ملت، باید پاکدست بوده و نباید به خاطر اندک منفعت شخصی و جناحی نمک گیر دولت و مسئولان شود.

به گزارش آذرقلم، خانم عشرت شایق، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم، شجاعت، تسلط و اشراف کامل نماینده نسبت به مفاد و تبصره های لایحه بودجه، پاکدستی و پیگیری مطالبات حوزه انتخابیه را از مهمترین شاخصه ها و ویژگیهای یک نماینده برشمرد و گفت: وقتی یک نماینده، منافع و مصالح حوزه انتخابیه و یا منافع کشور و ملت را فدای رسیدن به منافع زودگذر شخصی و گروهی می کند دیگر نمی توان به اصلاح امور و تغییر رویکردهای اقتصادی و اجتماعی کشور امیدوار بود!
وی افزود: متاسفانه، به دلیل بی توجهی و سهل انگاری به منافع ملی و مشکلات و تنگناهای مردم حوزه انتخابیه، مصالح عمومی قربانی همان منافع زودگذر یک نماینده شده است.
شایق با انتقاد از تعدد پرونده های مربوط به فساد و اختلاس و مفاسد اقتصادی در طی سال های اخیر، گفت: در همه جا و همه وقت، مُرّ صریح قانون برخورد با مفسدین اقتصادی اجرا شود تا کورسوی امید در دل محرومان و اقشار آسیب پذیر جامعه زنده بماند.

شایق، یکی دیگر از آفت های فعلیت های انتخاباتی برخی نمایندگان را، تلاش تبلیغاتی آنان برای کسب آرای مناطق با جمعیت بالا دانست و گفت: متاسفانه برخی از کاندیداها و نمایندگان مجلس چه در دوره های گذشته و چه در دوره فعلی، ملاک فعالیت تبلیغاتی خود را بر روی ظرفیت رای آوری بالای مناطق و روستاها و شهرهای پرجمعیت متمرکز کرده اند! به عبارت دیگر به جای آنکه به عمق مشکلات مردم آن منطقه توجه شود بیشتر به ظرفیت داشتن رای دهنده ! توجه می شود. در حالی که باید این موضوع ملکه ذهن همگان شود که یک نماینده، وکیل تک تک رای دهندگان و جمعیت اندک روستاها و مناطق کم جمعیت هم هست و این نگاه تبعیض آمیز، جفا در حق مردم و خانه ملت است.
شایق، تسط و اشراف کافی یک کاندیدا و نماینده مجلس به مواد و تبصره های لایحه بودجه را از الزامات و ویژگی های مهم یک نماینده برشمرد و گفت: یک نماینده باید بتواند با شناسایی همان تبصره ها، بتواند بودجه و اعتبارات کافی ملی را برای استان جذب کند و گرنه دل بستن به قول ها و
وعده های برخی وزرا و با بهانه کردن مسایل مالی نمی توان کاری از پیش برد بلکه باید با اطلاعات کافی و تعامل و قدرت چانه زنی بالا، در جهت حل مشکلات دیرینه مردم گام برداشت.
وی با ذکر نمونه هایی از مدیریت بودجه ای و پیگیری های نمایندگان در مجلس هفتم گفت: به عنوان نمونه، موضوع لوله کشی و شبکه آب مشروب و آسفالت راه دسترسی چند روستای آذربایجان شرقی در راهروهای وزارت نیرو به بهانه های مالی و عدم داشتن ردیف بودجه خاک می خورد اما با پیگیری های جدی خوشبختانه محقق شد.