- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نقل و انتقال اسامی در تراکتور یا بنگاه بازارگرمی؟!

یادداشت ورزشی: جهانبخش احمدیان
آذرقلم: فصل جدید نقل و انتقالاتی فوتبال کشور برای تراکتور، با بازی اسامی توسط مدیران تیم آغاز شد و پس از بازارگرمی برای آن بازیکنان سراغ اسامی بازیکنان دیگری رفتند. بسیاری از بازیکنانی که نامشان برای حضور در تراکتور مطرح شده بود، در نهایت سر از تیم های دیگر در آورند.
حسینی، مجیدی، مسلمان، رفیعی، غفوری، ترابی و… بازیکنان شاخصی بودند که نامشان به عنوان بازیکن جدید تراکتور مطرح شد و سرانجامی پیدا نکرد.
پس از بازیکنان خوب داخلی،  نوبت به اسامی بازیکنان خارجی رسید که هر هفته یک اسم برای سرگرمی هواداران مطرح می کنند. ساموئل اتئو، کی سوکی هوندا و… که سرگرمی خارجی هواداران و دنبال کنندگان نقل  و انتقالات تراکتور  بودند.
در نهایت هم خبر رسیده که با چهار! بازیکن خارجی تاپ به توافق رسیدیم و در حال انتقال آنها به ایران هستیم. حالا کی هستند و کجایی، خدا می داند، ولی این برخورد کالاگونه با این بازیکنان و سرگرم کردن هواداران با این اسامی و امروز فردا کردن مدیران، کاری حرفه ای نیست که هیچ، در حد لیگ روستای دونقوزآباد ما است.
دو بازیکن تیم ملی ما هم اسم ندارند که، گاها شایعاتی ساخته می شود و به سرعت توسط بازیکنان ملی پوش تکذیب می گردد. اشکان دژاگه نمونه خوبی برای این مورد است.
امروزه در لیگ های حرفه ای، از چند ماه قبل خبر جدایی و یا پیوستن بازیکن و یا سرمربی، به یک تیم مطرح می گردد و در نهایت هم آن اتفاق می افتد. جدایی پپ گواردیولا از بارسلونا با آن عظمت و شکوه و یا پیوستن کریس رونالدو به یوونتوس که از هفته ها قبل مطرح بوده و در نهایت به سرانجام رسید.
در ایران اما وضعیت به گونه ای دیگر است، دنبال شق القمر و سورپرایز و یا وقت کشی هستند. این فصل اما پرسپولیس کمی حرفه ای عمل کرد و طبق وعده های  قبلی مدیرانش سروش رفیعی را قاپیدند!
مدیران تراکتور مثل این که سفارش تولید بازیکن به کارخانه را داده اند که هنوز به کنترل کیفیت نهایی نرسیده و خبری از حضورشان نمی دهند. یا اسمی از ملیت و باشگاه و حتی نام بازیکن خارجی که جذب خواهند کرد نمی دهند، ما نخواهیم سورپرایز شویم چه کسی را باید ببینیم؟!
اصلا چه اتفاقی می افتد اگر نامی از بازیکنانی که حالا به قول دستیار جدید در حال انتقال آنها به تبریز هستند، برده شود؟! یا شاید هم این بازیکنان در حد همان حمزه یونس و سلیمان کرپیچ و …. است که از طرح نامشان واهمه دارند؟!
در هر صورت، فقط بایستی زودتر با این باربری بین المللی تماس گرفته شود که این بازیکنان در اسرع وقت به تبریز ترانزیت شوند و تست و آزمایش پزشکی و.. هم پیشکش، لااقل در تمرینات حضور داشته باشند تا با فضای تیم و دیگر بازیکنانش آشنا شوند!