- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نقش ارزنده تعاونی ها در ایجاد اشتغال پایدار/ کاهش نرخ بیکاری به 6 درصد در شبستر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: فرماندار شبستر در دیدار با جمعی از تعاونگران این شهرستان گفت: اشتغال پایدار در بخش تعاون بیشتر از بخش های دیگر نمود پیدا کرده و امیدواریم ضمن تقویت روحیه تعاون در جامعه با اتکا به علم، در ارتقاء جایگاه اقتصاد برای توسعه همه جانبه تلاش شود.

به گزارش خبرنگار آذرقلم از شبستر، در این دیدار که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، حسین عبدالهی فرماندار شبستر تعاون را جزو آموزه های دینی عنوان کرد و خاطر نشان نمود: با جمع سرمایه های اندک در حوزه تعاون و تشکیل تعاونیهای اشتغالزایی در زمینه تولید و خدمات، اشتغال پایدار را برای اعضاء تعاونی در پی خواهد داشت.

وی بخش تعاون را یکی از بخش های فعالیت های اقتصادی در قانون اساسی ذکر کرد و تصریح نمود: کاهش نرخ بیکاری به 6 درصد در این شهرستان حاصل ایجاد اشتغال پایدار در بخش های مختلف به ویژه در شرکت های تعاونی است.
فرماندار شهرستان شبستر در بخشی از سخنان خود به کسب رتبه های برتر توسط تعاونیها اشاره کرد و افزود: همکاران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن نظارت دقیق بر عملکرد تعاونیها، مدیریت بهینه بر منابع تولید و همچنین کنترل و کاهش هزینه های تولید در بخش های مختلف که از انتظارات دولت و جامعه است، تلاش شود در فرصت های پیش آمده نهایت بهره برداری نمود.

وی تفکر تعاونی و همفکری را بهترین راه برای استفاده از امکانات و سرمایه های اندک دانست و تصریح کرد : یقیناً تقویت نقش تعاونی ها در فعالیت های اقتصادی و تولیدی، افزایش کارآمدی و توانمندسازی و تاسیس تعاونی های فراگیر، زمینه ساز تحقق شعار سال در اقتصاد فراهم خواهد شد.

خبرنگار شبستر: علیرضا خوش نیت[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]