- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نفرات برتر ششمین جشنواره تئاتر خیابانی «تبریزیم» معرفی شدند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: ششمین جشنواره سراسری تئاتر ” تبریزیم” پس از سه روز رقابت با شناخت و معرفی افراد برتر بخش های مختلف پایان یافت .
به گزارش آذرقلم، هیات داوران در مراسم پایانی این جشنواره که شامگاه یکشنبه در تالار اندیشه ائل گلی تبریز برگزار شد،در بخش بهترین کارگردانی ، رتبه اول را به امیر امینی برای نمایش سه دلقک و نصفی، رتبه دوم را به مجتبی خلیلی برای نمایش آهویی با روپوش قرمز و رتبه سوم را به مسعود کردی برای نمایش مردان آهنین اعطا کرد.
همچنین در بخش کار برگزیده نمایش‌ شهر خوبان به کارگردانی بهنام کاوه را برای حضور در جشنواره‌ سراسری بسیج، نمایش یک روز پر ماجرا را برای حضور در جشنواره لاهیجان و نمایش آهوئی با روپوش قرمز را به جشنواره مریوان و نمایش سه دلقک و نصفی نیز به جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

آخرین خبر | جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم
بر اساس اعلام هیات داوران جایزه بهترین بازیگر مرد این جشنواره به احمد شریفی برای بازی در نمایش سه دلقک و نصفی تعلق گرفت و رتبه دوم به وریا شاکری برای نمایش یک روز پرماجرا و رتبه سوم نیز به طور مشترک به بهنام کاوه برای بازی در نمایش شهر خوبان و مسعود کردی برای نمایش مزردان آهنین اختصاص یافت.
در بخش بهترین بازیگر زن نیز مقام نخست به کوثر شاهوردی برای نمایش مردان آهنین، رتبه دوم به آرزو علیپور برای نمایش سه دلقک و نصفی و مقام سوم به نازیلا امینی برای اجرای نمایش یک روز پرماجرا تعلق گرفت.
عنوان برتر موسیقی به نمایش های زخمه، بهترین طراحی لباس برای نمایش ماندالا، بهترین طراحی فضا برای نمایش سه دلقک و نصفی و بهترین جایزه بهترین بروشور به نمایش کودکان کار اختصاص یافت.
تئاتر خیابانی در شهر تبریز‎
شهردار تبریز در این مراسم با تاکید بر اینکه این کلانشهر در طول تاریخ سابقه دیرین و بسیار درخشان در حوزه فرهنگ و هنر داشته است، گفت: این شهر به خاطر وجود اساتید و بزرگان هنرمند مهد تئاتر ایران زمین بوده است و این قدمت و افتخار باید توسط جوانان امروزی حفظ و بلکه تقویت شود.
یعقوب هوشیار، هنر را مسیری بسیار کوتاه و مفید در انسان سازی و انسان بدن افراد بشر در تمام جوامع تعریف و اظهار کرد: هنر به خصوص در بخش نمایش و تئاتر می تواند بسیاری از گره ها و مشکلات جوامع بشری که امروز شدت بیشتری به خود گرفته است، باز کند.
وی با بیان انکه هنر ابزاری بسیار مفید و موثر در تعمیم و گسترش معیارها و شاخص های انسانی است، یادآور شد: هنر زبان مشترک بین تمام کشورها و ملل است که هیچ مرز و حدی ندارد و علاوه بر زمان گذشته و حال جوامع، آینده کشورها را نیز می تواند به یهترین شکل ممکن ترسیم و تعریف کند.
هوشیار برگزاری ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ” تبریزیم” ( تبریز من) را افتخاری بزرگ برای مدیریت شهری این کلانشهر دانست و گفت: تلاش می کنیم از سال آینده حوزه این جشنواره را به سطح بین المللی تعمیمی دهیم.
به گزارش آذرقلم، تعداد ۱۲۷ اثر از ۱۷ استان و ۳۵ شهر ایران به دبیرخانه ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم ارسال شده بود که از میان آنها تعداد ۱۵ اثر در بخش مسابقه، پنج اثر در بخش کودک و نوجوان و سه اثر نیز در بخش آیینی از سوی داوران جشنواره جهت نمایش در سطح شهر تبریز انتخاب شدند.
نمایش های منتخب طی سه روز در یکصد نقطه کلانشهر تبریز اجرا شد که ۸۰ درصد آن به محلات حاشیه ای تعلق داشت.

راستی: 20 هزار شهروند تبریزی، مخاطب ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم
دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم از اجرای نمایش‌های راه‌یافته به مرحله رقابتی در ۱۰۰ نقطه شهر برای تماشای شهروندان تبریزی خبر داد.
رامین راستی در آیین اختتام این جشنواره گفت: ششمین دوره جشنواره پس از وقفه چندساله در حالی برگزار شد که در سال‌های اخیر و مرور زمان، در آستانه فراموشی بود.
راستی با اشاره به همت و تلاش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برای سرپانگه‌داشتن این جشنواره گفت: با پای کار آمدن و حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، شهرداری و شورای اسلامی شهر و دیگر نهادها امیدواریم که هفتمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم تبدیل به یک رویداد بین‌المللی شود.
دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی تبریزیم درباره آثار ارسالی به جشنواره گفت: طی این جشنواره، مجموع ۱۲۷ اثر از ۳۵ شهر و ۱۷ استان در قالب ۲۳ گروه شرکت کردند که ۱۵ اثر در بخش مسابقه، ۵ اثر در بخش کودک و ۳ اثر در بخش آیینی به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.
راستی افزود: در مرحله رقابتی این جشنواره، گروه‌هایی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، زنجان، ایلام، اصفهان، گیلان، کردستان، لرستان، تهران و خوزستان حضور داشتند.
راستی با اشاره به‌ تماشاگران ۲۰ هزار نفری و اجرای نمایش‌ها در مناطق مختلف شهری به‌ویژه مناطق کم‌تر توسعه‌یافته شهر گفت: نمایش‌های راه‌یافته به مرحله رقابتی در ۱۰۰ نقطه شهر به تماشای شهروندان تبریزی درآمدند که ۸۰ نمایش در نقاط کم برخوردار شهر اجرا شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]