- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نفتکش ایرانی در سواحل عربستان منفجر شد/تکذیب اصابت موشک از خاک عربستان

انفجار نفتکش ایرانی در جوار عربستان با شلیک موشک / نشت نفت متوقف شد

آذرقلم: بامداد امروز، ۱۹ مهرماه یک نفتکش ایرانی در دریای سرخ بر اثر اصابت موشک در دو نقطه منفجر شده و دو مخزن نفتکش دچار آسیب شد.

به گزارش آذرقلم از شرکت ملی نفتکش ایران، نفت‌کش ایرانی SABITY متعلق به شرکت ملی نفتکش صبح امروز در دو انفجار جداگانه احتمالا بر اثر اصابت موشک در ساعت‌های ۵ و ۵:۲۰ صبح در ۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی دچار انفجار در بخش بدنه شده است.

دو مخزن اصلی نفت در کشتی فوق آسیب دیده و نفت موجود در آن در حال خروج به دریای سرخ است.

خوشبختانه همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم و ایمن بوده و کشتی نیز اکنون در وضعیت با ثباتی قرار دارد و تنها بدنه کشتی اندکی آسیب دیده است که کارکنان کشتی درصدد کنترل آن هستند.

کارشناسان فنی کشتی و کارشناسان مستقر در اتاق اضطرار شرکت در حال بررسی وضعیت و علل این حادثه هستند.

به گفته مسئولان وزارت نفت هیچ کمکی به این کشتی از سوی نیروهای بین المللی انجام نشده و نیروهای روی عرشه کشتی در تلاش برای مهار بحران هستند تا کشتی مسیرش را از سر بگیرد.

نشت نفت نفتکش ایرانی در دریای سرخ متوقف شد

 نشت نفت نفتکش ایرانی در دریای سرخ متوقف شد

بر خلاف برخی اخبار منتشر شده هیچ گونه حریقی در نفتکش ایرانی رخ نداده است و نفتکش حادثه دیده به‌طور کامل در وضع باثبات قرار دارد و نشت نفت آن نیز متوقف شده است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های دریافتی از کشتی سانحه دیده SABITY، ایجاد حریق در کشتی یادشده تکذیب شده است.

بر خلاف برخی اخبار منتشر شده هیچ گونه حریقی در کشتی رخ نداده است و نفتکش ایرانی به‌طور کامل در وضع باثبات قرار دارد، خوشبختانه همه کارکنان نفتکش در وضع کاملا ایمن و سالم به سر می‌برند.

بر اساس این گزارش، نشت نفت از کشتی آسیب‌دیده به حداقل رسیده است، بار دیگر تاکید بر این نکته ضروری است که شرایط کلی نفتکش نیز در حال کنترل است

تکذیب اصابت موشک از خاک عربستان به نفتکش ایرانی

 در حالی که برخی از رسانه‌ها بعد از حادثه برای نفتکش سابیتی در دریای سرخ، این حادثه را ناشی از اصابت موشک شلیک شده از عربستان اعلام کرده بودند، این موضوع از سوی شرکت ملی نفتکش تکذیب شد.

  شرکت ملی نفتکش ایران، اصابت موشک از خاک عربستان به نفتکش ایرانی در دریای سرخ را تکذیب کرد.

این نفتکش صبح امروز در ۶۰ میلی بندر جده عربستان دچار سانحه شد، اگرچه برخی از احتمال تروریستی بودن این حادثه خبر می دهند اما شلیک موشک به سمت این نفتکش از خاک عربستان تکذیب شده است.
با وجود این حادثه، اکنون نفتکش در وضعیت پایداری قرار دارد و نشت نفت نیز متوقف شده و خدمه نفتکش در سلامت هستند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به هدف قرار گرفتن نفتکش ایران در دریای سرخ

آذرقلم: سخنگوی وزارت امور خارجه به هدف قرار گرفتن نفتکش ایران در دریای سرخ واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی «سابیتی» در دریای سرخ اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.

سید عباس موسوی با اشاره به تحت کنترل بودن شرایط نفتکش اظهار داشت: خوشبختانه خدمه نفتکش هیچگونه آسیبی ندیده‌اند و شناور در حالت پایدار قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان ساخت: در چند ماه گذشته برخی اقدامات تخریبی دیگر نیز علیه نفتکش‌های ایران در دریای سرخ صورت پذیرفته که بررسی‌ها در خصوص عوامل دخیل در این اقدامات در حال انجام است.

وی با ابراز نگرانی در خصوص آلودگی ایجاد شده در منطقه به دلیل نشت شدید نفت از مخازن آسیب دیده کشتی، اعلام کرد: کلیه مسئولیت‌های ناشی از این اقدام از جمله آلودگی شدید زیست محیطی ایجاد شده در منطقه بر عهده عوامل این ماجراجویی خطرناک است.