- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نخستین واکنش روحانی به برکناری رحمانی از وزارت صمت: تشکر می کنم!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: رییس جمهور در نخستین واکنش خود نسبت به تغییر و عزل رحمانی از سمت وزارت صمت گفت: مدیریت وزارت صمت بسیار سخت و سنگین است از همه  آنهایی که در گذشته در این وزارتخانه تلاش کردند تشکر می کنم.

به گزارش آذرقلم، دکترحسن روحانی، پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: مدیریت وزارت صمت بسیار سخت و سنگین است از همه  آنهایی که در گذشته در این وزارتخانه تلاش کردند تشکر می کنم و امروز که بار مسئولیت به دوش آقای «حسین مدرس خیابانی» قرار گرفته است، همه باید کمک کنند تا بار سنگین این مسئولیت ادامه داشته باشد تا شرایط بهتری داشته باشیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل ازمهر،  ایسنا و ایرنا بخوانید؛

دلیل تفاوت جایگاه ملت ما با دیگر ملت‌ها در حادثه کرونا، اتفاق است

* علت این که در این حادثه ویروس کرونا جایگاه ملت ما با دیگر ملت های جهان متفاوت است، این همه انفاق، دستگیری، بسته‌های معیشتی و کمک‌های مردمی در سراسر کشور به خاطر همین عشق به ائمه و امیرالمومنین است. 

* کار بیمارستان، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی ممتاز است. هیچ جا این فداکاری که در ایران است یافت نمی شود. این فداکاری و ایثار پزشک و پرستار و انفاق مردم و کمک آنها ریشه آن در فرهنگ دینی، اسلامی و ایرانی ما است که این فرهنگ منشا آن قرآن مجید، زندگی پیامبر و امیرالمومنین و ائمه است.

* ما در روزهای سخت تاریخی قرار داریم، اما مردم با شهامت و متانت و با آرامش زندگی می کنند که این آرامش مردم بسیار مهم است. این که برای خرید اجناس نیاز به صف ندارند. این که مردم همدیگر را یاری می کنند و به فکر هم هستند، ریشه آن به فرهنگ ما و پیروی ما از خاندان رسالت و مولای ما امیرالمومنین است که او این چنین در تمام عمر خود بود.

کجای دنیا مردم بدون قوه قهریه این‌گونه دقیق عمل می‌کنند

* کجای دنیا است که بدون قوه قهریه مردم تنها با سفارش و توصیه و تشریح متخصصین و وزارت بهداشت این گونه دقیق عمل کنند. هم عبادت خدا را به جای آوردند و هم اصولی بهداشتی را رعایت کردند.

دلایل حادثه شناور کنارک برای مردم بیان می‌شود

*با اشاره به یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش در دریای عمان: برای ما بسیار جای تاسف و تاثر بود که جوانان نیروی دریایی خود را در یک حادثه دلخراش از دست دادیم. شنیدن این خبر برای ما سخت بود ولی مردم در سراسر کشور و همه مسئولان ابراز همدردی کردند. من با صراحت و با تواضع به خانواده شهدا می‌گویم هیات دولت و همه دولت را سهیم در غم خود و شریک در این مصیبت بدانید.

* دلایل این موضوع در آینده روشن و پس از مشخص شدن، برای مردم بیان می‌شود، این افراد برای امنیت به دریا رفتند و نه برای تفریح. عملیات برای خوشگذرانی نداشتند بلکه برای توانمندتر شدن قدرت جمهوری اسلامی ایران داشتند. خالصانه به صحنه رفته و مظلومانه به شهادت رسیدند. این بسیار مهم است که در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه و در آب‌های مواج برای امنیت مردم فداکارانه حضور داشته باشند.

* درباره شرایط امروز کشور و تحولات بازار: از اواخر بهمن که این ویروس آغاز شد تا پایان اردیبهشت که نزدیک آن هستیم، کار بزرگی انجام شده است. مردم، نیروهای مسلح، بخش اقتصاد، نهادهای عمومی غیردولتی، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و… همه حضور داشتند. رسانه‌ها فداکاری کردند اما یک بار سنگینی هم بر دوش دولت به عنوان وظیفه بود.

مدیریت وزارت صمت سخت و سنگین است

* از وزارت بهداشت و درمان با تمام کادر درمانی در تا وزارت کشور که با همه توان در سراسر کشور در مقابله با کرونا در خط مقدم بودند تا وزارت صنعت،  معدن و تجارت که بار سنگین پشتیبانی را در این مدت بر عهده داشت قدردانی میکنم.

* از تمام افرادی که تا دو روز گذشته در وزارت صمت فعالیت می‌کردند و از افرادی که از دو روز گذشته تا آینده این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند همه آن هایی که در دوره خود کوشش کردند تشکر می‌کنم.

* وزارت صمت را وزارتخانه‌ای بزرگ و مدیریت آن را سخت است، چهار وزارتخانه «صنعت»، «صنایع سنگین، «معادن» و «بازرگانی»، در یک ساختار جمع شده و به یک وزارتخانه بزرگ تبدیل شده است. مدیریت وزارت صمت بسیار سخت و سنگین است از همه  آنهایی که در گذشته در این وزارتخانه تلاش کردند تشکر می کنم و امروز که بار مسئولیت به دوش آقای «حسین مدرس خیابانی» قرار گرفته است، همه باید کمک کنند تا بار سنگین این مسئولیت ادامه داشته باشد تا شرایط بهتری داشته باشیم.

* وزارت صمت باید در این شرایط علاوه بر پشتیبانی بهداشت و درمان، بازار و صادرات و واردات کشور را پشتیبانی کند که مسئولیت و فعالیت بزرگی را بر دوش دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]