- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

نخستین واحد ویژه سکته مغزی شمال‌غرب کشور در تبریز افتتاح شد

آذرقلم: نخستین واحد ویژه سکته مغزی در شمال‌غرب کشور با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز افتتاح شد.

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، بزرگ‌ترین بخش درمان سکته مغزی کشور در مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) تبریز با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و جمعی از مقامات استانی افتتاح شد.

قاسم  جان‌بابائی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم اظهار داشت: این بخش در واقع بخش مراقبت‌های ویژه سکته‌های مغزی بوده و با هدف توانبخشی و جلوگیری از فلج‌های احتمالی بیماران سکته مغزی حاد فعالیت می‌کند و به لحاظ وسعت و تنوع خدمات ارائه شده بزرگ‌ترین بخش مراقبت‌های ویژه سکته مغری کشور است.

وی ادامه داد: اقدامات مونیتورینگ و توانبخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی و گیت ویژن ( نحوه آنالیز راه رفتن بیماران سکته مغزی) از جمله خدمات درمانی  هست که در این بخش به بیماران ارائه می‌شود.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: در واقع این بخش محصول همکاری بین بخشی و بین رشته‌ای بوده و محصول مشترک بخش پزشکی و شرکت‌های دانش بنیان است.

خسرو آقاپور مدیر روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) تبریز در خصوص تعداد تخت همچنین خدمات ارائه شده در این بخش گفت: بخش مراقبت‌های ویژه سکته مغزی این بیمارستان با 22 تخت  مخصوص بیمارات سکته مغزی حاد با تجهیزات مدرن و منطبق با استانداردهای روز آماده ارائه خدمت به هموطنان است.

آقاپور ادامه داد: این بخش با بودجه دولتی  بالغ بر 20 میلیارد تومان تجهیز و راه‌اندازی شده، با توجه به نوع خدمات، وسعت و تعداد تخت بزرگ‌ترین و مجهزترین بخش مراقبت‌های ویژه بیماران حاد سکته مغزی است.

وی افزود: بهره‌گیری از اساتید متخصص و فلوشیپ‌های مجرب این بخش را می‌تواند با سایر بخش‌های فعال در این زمینه در سطح کشور متمایز کند.