- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

میانگین 24 فوتی‌ روزانه در آذربایجان‌شرقی / 4.5 درصد آذربایجانی ها دُز دوم واکسن را دریافت کردند/ هزینه 30 میلیون تومانی هر بیمار کرونایی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرگروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بر اساس آمار تا به امروز ۳۴.۵درصد جمعیت بالای ۱۸سال استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و جزو دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور هستیم.
به گزارش آذرقلم، سیمین خیاط‌زاده با اشاره به اینکه به علت نرسیدن محموله جدید واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در استان کند شده است، اظهار داشت: در روزهای اخیر فقط دُز دوم واکسن به افراد هدف تزریق شده است و به محض دریافت واکسن‌های جدید روند واکسیناسیون در دُز اول و دوم در استان سرعت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: ۴.۵ درصد جمعیت استان دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
خیاط‌زاده در خصوص آخرین وضعیت بیماران کرونایی استان هم گفت: تعداد افراد مبتلا بازهم روند افزایشی به خود گرفته است و روزانه ۱۵۰۰نتیجه آزمایش مثبت می شود و متاسفانه به صورت میانگین ۲۴ نفر فوت می‌کنند.

وزیر بهداشت در تبریز: هزینه 30 میلیون تومانی هر بیمار کرونایی برای درمان
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در تبریز گفت: هر بیمار کووید19 برای درمان در بیمارستان مابین 30 تا 40 میلیون تومان هزینه دارد ولی می‌توان با استفاده از واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی تا قبل از درگیری به این بیماری جان افراد را نجات داد و جلوی هزینه های بیشتر را بگیریم.
بهرام عین اللهی پس از حضور و بازدید از مرکز واکسیناسیون مستقر در مجتمع خوابگاهی گلستان، بخش دیالیز و بخش پیوند اعضا و آی سی یو بیمارستان امام رضا (ع)، مجتمع خوابگاهی تلاش و دیدار با امام جمعه تبریز، در جلسه هیات رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز حضور یافت و از خادمان حوزه سلامت قدردانی کرد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هر بیمار کووید۱۹ برای درمان در بیمارستان مابین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد ولی می توان با استفاده از واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک و پروتکل های بهداشتی تا قبل از درگیری به این بیماری جان افراد را نجات داد و جلوی هزینه های بیشتر را بگیریم.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]