- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

موتور تراکتور بالاخره روشن شد/ تساوی سریالی ماشین سازی

یادداشت ورزشی: جهانبخش احمدیان

آذرقلم: هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور طی روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار گردید که طی آن نمایندگان استان به مصاف حریفان خود رفته و با کسب یک برد و یک تساوی چهار امتیاز حساس را بدست آوردند.
به گزارش آذرقلم ، عصر پنج شنبه، ماشین سازی تبریز پس از قطعی شدن تغییر نام باشگاه، به مصاف پیکان قزوین رفت و علی رغم برد یک بر صفر خود در نیمه اول، اسیر تعویضهای طلایی مجید جلالی شده و در پایان 90 دقیقه، بازی را با حساب یک بر یک به پایان رساند. ماشین سازی همچنان روی نوار تساوی حرکت کرده و بدون هیچ برد و باختی در مکان یازدهم جدول قرار گرفته است. ماشین سازی در حالی موفق به توقف پیکان قزوین شد که این تیم در هفته های گذشته نتایج بهتری نسبت به رقیب تبریزی خود کسب کرده بود. ماشین سازی هفته آینده در ورزشگاه خانگی خود میزبان ذوب آهن اصفهان خواهد بود.

60 هزار تراکتوری شاهد اولین برد
تیم اول آذربایجان در هفته چهارم میزبان سایپای علی دایی بود. اولین حضور تراکتوری ها در استادیوم سهند در فصل جاری، خوش یمن بوده و جشنی 60 هزار نفری برگزار کردند. شاید در چند سال اخیر و حتی مسابقات آسیایی تراکتور نیز این حجم از تماشاگر در ورزشگاه حضور نیافته بود و برای اولین بار پس از چندین سال، یاد و خاطره سالهای ابتدایی حضور تراکتور در لیگ برتر زنده شد.
تغییر سیستم و ترکیب بازیکنان تراکتور مهمترین شاخصه پیروزی تراکتور در بازی دیروز بود. البته نباید و نمی توان نقش هواداران تیم را در کسب این پیروزی نادیده گرفت.


جان توشاک ولزی، سیستم  2-5-3  سابق را کنار گذاشته و با سیستم جدید 1-3-2-4 تیم خود را روانه میدان کرد که نتیجه این تغییر سیستم، بهبود وضعیت فنی تیم، خط دفاعی و تحرک زیاد هافبکهای تراکتور بود.
محسن فروزان امروز علی رغم چند خروج اشتباه، روز خوبی را پشت سر گذاشته و تعداد کلین شیت هایش را به عدد 2 رساند. واکنش های سریع و دقیق او در برابر حملات سایپایی ها نشان از آمادگی خوب این دروازه بان دارد.
خط دفاعی تیم با تغییر سیستم  افزایش نفرات این خط، بازی قابل قبولی نسبت به هفته های قبل ارائه دادند و هر چند در مواقعی ناهماهنگ نشان می دادند، ولی در کل می توان به آینده این سیستم و نفرات چیده شده در آن امیدوار بود.
فانتزی بازهای خط هافبک تیم، روز پرفروغی داشتند، دژاگه، اسماعیلی فر و مسعود شجاعی، دیروز به اجرای دستورات تیمی پرداخته و با پرسینگ حریف در میانه میدان، عملا هافبک های سایپا را از بازی خارج ساختند. هر چند مسعود شجاعی در پست غیر تخصصی خود به کار گرفته شد، و همین موضوع گاها ناهماهنگی بین او  و دیگر بازیکنان را سبب می شد، یا گاها توپهایی را از دست می داد، ولی بازی فانتزی او در کنار پاسهای دقیق، وضعیت خط میانی تراکتور را بهبود بخشیده بود.
اشکان دژاگه با بازی فوق العاده حرفه ای خود خط بطلانی بر تمامی ادعاهای پوچ و بی اساس رسانه های تهرانی کشید که مدعی بازنشستگی وی در تراکتور بودند. دژاگه در بازی دیروز همه کار کرد، فقط گل نزد.


خط حمله تیم علی رغم دوندگی و تلاش مضاعف و خلق چندین و چند موقعیت، نتوانست کاری از پیش ببرد.
نکته مهم در بازی دیروز تراکتور، هماهنگی نسبی بازیکنان تیم و ارائه بازی خوب و منطقی از سوی آنها بود. هر چند در گردش توپ از خط دفاع به هافبک تا حدودی با مشکل مواجه بودیم، ولی در کل نسبت به بازیهای قبلی تیم، وضعیت بهتری داشتیم.
این تراکتور با اینکه هنوز با ایده آلهای پیرمرد ولزی، هواداران و مالک باشگاه، فاصله دارد، ولی تراکتوری بود که هواداران چندین سال آرزویش را داشتند.
در کنار این حضور حداکثری هواداران در بازی روز جمعه، نشان از آشتی آنها با تیم و استادیوم سهند دارد که برگ زرین دیگری بر تاریخ فوتبال آذربایجان اضافه کردند.