- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

معرفی رستوران های برتر آذربایجان: هیلا، دلستان، باختر و جلالی در صدر

آذرقلم: اولین دوره جشنواره استانی رستوران منتخب مردم با حضور بیش از ۵۰ رستوران، فست فود و کافی شاپ سرآمد و شرکت‌های برند صنایع غذایی و تجهیزات رستورانی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.
به گزارش آذرقلم به نقل از ایسنا، دبیر اجرایی این جشنواره در ابتدای مراسم با ارائه گزارشی، گفت: روند اجرایی جشنواره از اسفند سال گذشته کلید خورد و طی چند ماه مجوز‌های لازم برای برگزاری جشنواره، تبلیغات و فراخوان‌ها و همچنین ثبت نام و دعوت از مهمانان انجام شد.
وی با اشاره به قابلیت‌های شایسته صنعت رستوران در حوزه گردشگری، ابراز امیدواری کرد تا این جشنواره آغازی برای مطرح شدن صنعت رستوران‌ ایران در سطح جهان باشد.
بر اساس این گزارش، ۱۶ فست فود، رستوران و کافی شاپ در تبریز به عنوان رتبه‌های برگزیده و منتخب مردمی در این جشنواره معرفی شدند.
فست فود‌ مهدی هیلا رتبه اول بخش فست فود جشنواره را به خود اختصاص داده و به ترتیب فست‌فودهای دلستان، توسکا، عطاویچ، پنه و شهرسوخاری به عنوان رتبه دوم تا ششم این جشنواره (در بخش فست‌فود) از دید مردم انتخاب شدند.
رتبه اول بخش رستوران نیز به رستوران باختر تعلق گرفته و رستوران‌های جلالی سردرود، مظفریه، ماهی خوب، ۲۰۰۰ و شازده به ترتیب به عنوان رتبه‌های دوم تا ششم این جشنواره(در بخش رستوران) از دید مردم معرفی شدند.
کافه چهل نیز در حوزه کافی شاپ رتبه اول را به خود اختصاص داده و به ترتیب کافه مادو و کافه فیل به ترتیب عنوان رتبه‌های دوم تا چهارم این جشنواره(در بخش کافی‌شاپ) معرفی شدند.
از شهرستان کلیبر نیز رستوران عمو قادر به عنوان رستوران منتخب مردمی در این جشنواره معرفی شد.
در ادامه نیز به پاس قدردانی، تندیس اولین جشنواره استانی رستوران منتخب مردم به چند کافی شاپ، رستوران، شرکت‌های برند صنایع غذایی و تجهیزات رستورانی اعطا شد.
دکتر علی محمد بیدارمغز که به پدر تشریفات ایران شهرت دارد، سخنران ویژه این مراسم بود که در بخشی از سخنان خود به آداب رستوران‌داری و تشریفات در رستوران‌ها اشاره و مطالبی آموزشی در این رابطه ارائه کرد.