- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

«مطالبه» می ماند؟

یادداشت فرهنگی: حامد خسروشاهی

آذرقلم: مطالبه عنوان برنامه ای است که در طول یکسال گذشته، به صورت هفتگی از شبکه استانی آذربایجان شرقی، میزبان مدیران استانی در قالبی بدون شباهت به برنامه های یک طرفه رایج بوده است.

Image result for ‫برنامه مطالبه شبکه سهند‬‎
به گزارش آذرقلم، روح اله رشیدی مجری کارشناس برنامه با توجه به دغدغه هایی که از گذشته داشته و دارد، رسالت خود را نقد صریح مدیران استانی و انتقال مستقیم مشکلات کلان و ریز مردم به مدیر و گرفتن جواب از او می داند که گاه در اثر برملا شدن تناقض گویی و یا عملکرد ناصحیح مدیر مربوطه، توام با استقبال مردم، با برآشفتگی قشر مدیرانی که عادت به بازخواست شدن در برابر عملکرد خود را ندارند، مواجه شد.
قسمتی از مطالبه که در حضور شهردار تبریز پخش شد و نقد عملکرد مجموعه مدیریت شهری تبریز در قبال حاشیه شهر، با نمایان کردن عیب های طرح شهرداری برای آپارتمان نشین کردن مردم حاشیه نشین که اتفاقا توسط دستگاه تبلیغاتی عریض و طویل شهرداری تبریز در بوق و کرنا کوبیده می شود، از درخشان ترین کارکردهای این برنامه تلویزیونی برای مردم استان بود.
سوالات صریح از مدیرعامل منطقه آزاد ارس در قبال پاساژ سازی های با نتایج مخرب، کم کردن تولیدات دامی و کشاورزی منطقه و عدم پاسخگویی نیز نشان دهنده قدرت این برنامه تلویزیونی بود.
حساس کردن مردم استان در برابر تخریب منابع طبیعی،  صنعت گردشگری استان، مشکلات راه های آستان و… از عملکردهای درخشان این برنامه تلویزیونی در مقیاس استانی بود.
چندی است خبرهایی در خصوص فشار برخی مدیران استانی به مدیران صدا و سیمای استان برای تعطیلی این برنامه شنیده میشود. باید منتظر ماند و دید که آیا شبکۀ استانی همچنان حاضر است فشارها را به نفع تداوم برنامه های اینچنین تحمل کند یا نه.