- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

مرگ تلخ پیرمرد شبستری در آتش سوزی زمین کشاورزی

 آذرقلم: بر اثر آتش سوزی در اراضی کشاورزی روستای «دیزج خلیل» شهرستان شبستر، پیرمرد کشاورز ۷۵ ساله جان خود را از دست داد و همسرش نیز دچار سوختگی شدید شد.آتش سوزی علف های خشک در زمین کشاورزی/ پیرمرد ۷۵ ساله جان باخت

به گزارش آذرقلم به نقل از ایرنا، پیرمرد ۷۵ ساله ساکن روستای «دیزج خلیل» که در باغش در حال آبیاری بود، متوجه آتش گرفتن قسمتی از اراضی کشاورزی خود می شود و به اتفاق همسرش اقدام به خاموش کردن آتش می کنند، اما علفزارهای خشک و سرعت وزش باد شدت آتش را چندین برابر می کند، به طوری که این زن و شوهر در میان شعله ها گرفتار می شوند.
راننده یک دستگاه نیسان عبوری که متوجه این آتش سوزی می شود، خانم گرفتار در آتش را که به شدت دچار سوختگی شده بود، با خودرویش به بیمارستان شبستر منتقل می کند، اما ساعاتی بعد، پیکر بی جان مرد از لابلای علفزارها پیدا می شود.
شدت گرما و خشک شدن علف های کشاورزی این روزها موجب آتش گرفتن بسیاری از مزارع و باغات می شود که بیشتر آنها از روی بی احتیاطی در انداختن ته سیگار روشن و بقایای آتش های روشن شده روی می دهد.

سال گذشته صدها هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی آذربایجان شرقی در اثر آتش سوزی هایی که به گفته کارشناسان ۹۰ درصد عامل وقوع آنها انسان بود، از بین رفت.