- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:

آذرقلم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه میانگین درصد اشغال هتل های استان ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: در بازدید از موزه های استان نیز شاهد رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با تعطیلات نوروزی پارسال هستیم.
به گزارش آذرقلم، احمد حمزه زاده، اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال تعدادی برنامه فرهنگی خوب از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تبریز و اداره کل میراث در مناطق پرجمعیت اجرا می شود.
حمزه زاده با بیان اینکه کمیته ویژه ای نیز بر فعالیت رستوران های دارای مجوز ارایه خدمات، نظارت می کند، افزود: در آمار تصادفات جاده ای استان در مدت سپری شده از تعطیلات نوروزی امسال شاهد کاهش ۱۵ درصدی بوده ایم.
وی اضافه کرد: در شمار خودروهای ورودی به استان نیز در این مدت شاهد کاهش پنج درصدی و در مجموع تردد جاده ای شاهد کاهش ۲ درصدی بوده ایم.
حمزه زاده با اشاره به اینکه میانگین درصد اشغال هتل های آذربایجان شرقی ۱۰ درصد از متوسط کشوری بالاتر است، ادامه داد: در بازدید از موزه های استان نیز شاهد رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با تعطیلات نوروزی پارسال هستیم. وی یادآوری کرد: بیشترین تعداد بازدید مسافران نوروزی استان، از روستای کندوان و پس از آن کلیسای سنت استپانوس در جلفا بوده است.