- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

متولی توسعه فرهنگ مصرف ایمن گاز در کشور مشخص شود

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رییس قرارگاه احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن یا حوادث ناشی از انفجار هر ساله در۲ بازه زمانی افزایش می یابد و بر همین اساس باید متولی نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف ایمن گاز در کشور مشخص شود.

به گزارش آذرقلم، دکتر مهران صمدی افزود: این آمار با شروع فصل سرما در ماه‌های مهر و آبان و بار دیگر طی فروردین ماه در مناطق سردسیر که با تغییرات ناگهانی آب و هوا، خانواده‌ها به استفاده مجدد از وسائل گرمایشی گازسوز ناچار می‌شوند، افزایش می‌یابد.

به گفته وی داده‌ها نشان می‌دهد این حوادث بیشتر در مناطق محروم یا حاشیه شهرها که ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام شده رواج دارد و با اقدامات بسیار ساده و صرف هزینه‌های ناچیز امکان پیشگیری از آنها وجود دارد.

رییس قرارگاه احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: اگر چه هرساله به منظور آگاه‌سازی هموطنان، ستادهایی با مشارکت شرکت گاز، آتش‌نشانی، اورژانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای پیشگیری تشکیل می‌شود اما آمار حوادث حاکی از آن است که اقدامات در خصوص نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف ایمن گاز در کشور کافی نبوده است. وی اضافه کرد: بر همین اساس از مسئولان امر انتظار می‌رود تا با تعیین متولی رسمی برای نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف ایمن در کشور و تولید و انتشار پیام‌های آموزشی، نقش موثرتری در این حوزه ایفا کنند. صمدی از آحاد مردم نیز خواست در صورت مشاهده موارد استفاده خطرناک و ناایمن از وسایل گاز سوز، با مهربانی، منطق، استدلال و دلسوزی، خطرهای احتمالی را به اقوام یا همسایگان گوشزد کنند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]