- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

مادر غزاله رضایت نداد، آرمان قصاص شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: پس از ۸ سال تلاش ها برای کسب رضایت مادر غزاله شکور نافرجام ماند و آرمان عبدالعالی که در سال ۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شده بود و هیچ گاه مشخص نشد چه بلایی بر سر جنازه دختر آمده ، پس از مدت ها تلاش قوه قضاییه و چهره های سرشناس برای گرفتن رضایت خانواده شکور ، قصاص شد.
به گزارش آذرقلم، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد:«حکم قصاص آرمان عبدالعالی در پی تقاضا و عدم گذشت خانواده غزاله شکور و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی، شورای حل اختلاف و فعالین فرهنگی و اجتماعی کشور طی سالهای اخیر به منظور جلب رضایت اولیای دم که تا آخرین لحظات هم ادامه داشت، سحرگاه امروز در زندان رجایی شهر اجرا شد.»
لازم به ذکر است آرمان عبدالعالی، در سال ۱۳۹۲ مرتکب قتل غزاله شکور شد و به قصاص محکوم گردید.

اعدام آرمان

جزئیات بیشتر :
غزاله و آرمان نام دو جوانی است که نامشان در یک پرونده جنایی شناخته شد. در پرونده غزاله و آرمان، پسر جوان متهم به قتل دختر مورد علاقه خود شد. در پرونده غزاله و آرمان متهم به قصاص محکوم شد و حکم صادر شده در پرونده غزاله و آرمان دو بار به تائید دیوانعالی کشور رسید. سلبریتی های زیادی در پرونده غزاله و آرمان پادرمیانی کردند.
مادر غزاله لحظه به لحظه خاطرات غزاله را مرور می کند و می گوید:«در این سال ها تنها با خاطرات غزالم زندگی کردم.سنگ قبری که بر آن گریه کنم هم ندارم. بعضی ها می گویند مگر با قصاص آرمان غزاله زنده می شود؟ و یا در کامنت ها در مورد سرنوشت جسد دخترم اظهار نظرهایی می کنند که این حرف ها قلب من را به درد می آورد. چرا فکر نمی کنند که یک مادر داغدار این حرف ها را می خواند و حالش دگرگون می شود؟ اگر هم می خواهند کامنت بگذارند خواهش می کنم تنها ابراز همدردی کنند.»
مادر غزاله در مورد تاثیر پادرمیانی ها گفت:«در این مدت افراد زیادی بر حسب انسانیت برای جلب رضایت پیش قدم شدند که ضمن احترام به تک تک آنها باید بگوییم که پادرمیانی دیگران تاثیری در نظر ما ندارد و حتی شاید تاثیر منفی هم داشته باشد. چون هیچ کس جای ما نبوده و نمی داند ما چه روزهای سختی را در این چند سال سپری کرده ایم.»

ناگفته‌های پدر و مادر «غزاله»؛ بخشیدن یا قصاص «آرمان» حق ماست؟ + فیلم

آرمان متولد ۱۳۷۵ است و از ۸ سال قبل به اتهام قتل دختر مورد علاقه اش به نام غزاله ـ که در آن زمان ۱۹ ساله بوده ـ در زندان به سر می برد. در بهمن ماه ۱۳۹۲ غزاله پس از رفتن به خانه آرمان، به طرز عجیبی ناپدید شد و این پرونده پرجنجال از اسفند ماه همان سال به جریان افتاد.

آرمان در اعترافاتش گفت: «من و غزاله می خواستیم ازدواج کنیم. روز حادثه وقتی پدر و مادرم نبودند، او را به خانه دعوت کردم، گفت می خواهد برای زندگی به خارج از کشور برود و بهتر است رابطه مان را با هم تمام کنیم. از دستش عصبانی شدم. من او را هل دادم که سرش به کنار تخت برخورد کرد. سپس چند ضربه با میله بارفیکس به سرش زدم. من که ترسیده بودم جنازه را داخل یک چمدان گذاشتم و در خیابان رها کردم.»

با این وجود جسد غزاله هرگز پیدا نشد و به همین خاطر در ابتدا گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال زنده بودن غزاله مطرح می شد که با گذر زمان کم کم رنگ باخت.

البته بعدتر آرمان به انکار قتل پرداخت و گفت که پای غزاله سُر خورده و خودش روی زمین افتاده و او از روی ترس جسد وی را درون سطل زباله انداخته است. در نهایت قضات حکم به قصاص او دادند و امروز این حکم اجرا شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]