- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

لایحه بودجه 3580 میلیارد تومانی سال ۹۹شهرداری تبریز روی میز شورای شهر/ اختصاص 62 درصد بودجه به فعالیت های عمرانی

بودجه

آذرقلم : لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز امروز تقدیم شورای شهر شد.

به گزارش آذرقلم، ایرج شهین باهر شهردار تبریز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تبریز لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز را تقدیم شورای شهر کرد.

شهردار تبریز یادآور شد: در سال ۹۸، ۷۳ درصد افزایش عملکرد عمرانی نسبت به  ۹۷ داشتیم و توانستیم  ۲۵ درصد هزینه‌های جاری خود را نسبت به سال ۹۷ کاهش بدهیم.

طبق ماده ۶۷ قانون، شهرداری مکلف است تا روز آخر دی ماه بودجه سالیانه خود را به شورای شهر پیشنهاد دهد و شورای شهر نیز باید قبل از اسفند ماه هر سال‌ آن را رسیدگی و تصویب کند.

مبلغ کل بودجه سال ۹۹ شهرداری تبریز، ۳هزار و ۵۸۰میلیاردتومان است

شهردار تبریز مبلغ کل بودجه سال ۹۹ را با کسر ارقام تکراری، ۳هزار و ۵۸۰میلیارد تومان عنوان کرد.

او ادامه داد: بودجه کلانشهر تبریز در سال ۹۹، با احتساب ارقام تکراری ۴هزار و ۷۳۸میلیاردتومان است که پس از کسر ارقام تکراری، مبلغ کل بودجه ۳هزار و ۵۸۰میلیارد تومان است.

به گفته شهردار تبریز از این رقم، هزار و ۵۰میلیاردتومان یعنی ۲۹درصد کل بودجه برای شهرداری مرکز در نظر گرفته شده و بودجه مناطق نیز ۲هزار و ۴۳میلیاردتومان است که ۵۷ درصد کل بودجه را شامل می شود.

ایرج شهین باهر اعلام کرد: ۴۸۷ میلیاردتومان یعنی ۱۴درصد از کل بودجه برای سازمان های وابسته شهرداری لحاظ شده است.

طبق گفته شهردار تبریز، ۱هزار و ۳۷۱میلیارد تومان یعنی ۳۸درصد کل بودجه برای هزینه های جاری و ۲هزار و ۲۰۹میلیاردتومان یعنی ۶۲درصد کل بودجه برای امور عمرانی در نظر گرفته شده است.

شهردار تبریز در صحن علنی شورای شهر: تحقق بودجه سال ۹۸ در هفت‌سال گذشته بی‌سابقه است/ مترو و فضای سبز، اولویت بودجه سال ۹۹

شهردار

شهردار تبریز تحقق بودجه شهرداری تبریز در سال ۹۸ را در هفت سال اخیر بی سابقه عنوان کرد.

ایرج شهین باهر با اشاره به جمع بندی بودجه پیش بینی شده شهرداری تبریز برای سال ۹۹، اظهار کرد: با هدایت و راهنمایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تبریز و  با در نظر گرفتن برنامه چشم انداز و برنامه های ۱۲ و پنج ساله به سمت بودجه واقعی و عملیاتی حرکت کرده ایم.

او ادامه داد: بودجه های ۱۰سال گذشته شهرداری را بررسی کرده ایم و بر اساس روند اقتصادی ۱۰ سال گذشته، برنامه های راهبردی و سیاست های ابلاغی شورا و اسناد بالادستی،  تلاش کرده ایم پاسخگوی خواسته ها و نیازهای شهر و شهروندان باشیم.

شهردار تبریز عنوان کرد: شفاف سازی در بودجه سال ۹۹، در اولویت ما قرار دارد و ارتقای کمی و کیفی خدمات برای مردم و توسعه متوازن در تمام بندهای بودجه قابل مشاهده است.

او افزود: در سال ۹۸ شورای شهر به شهرداری کمک کرد و ما توانستیم در تحقق بودجه موفق عمل کنیم. طی هفت سال گذشته، شهرداری تبریز تا این اندازه تحقق بودجه نداشته است که باید از اعضای محترم شورا که در این زمینه کمک کردند تشکر کنم و امیدوارم در بودجه سال ۹۹ نیز پاسخگوی نیازهای شهروندان در حوزه های مختلف باشیم.

ایرج شهین باهر با اشاره به محورهای مورد تاکید در بودجه سال ۹۹ عنوان کرد: مدیریت بر کاهش هزینه های جاری و توجه ویژه به خطوط ۱ و ۲ قطار شهری از جمله این محورها است.  مترو مهمترین عامل برای تمیزی و پاکی هوای تبریز است و امیدواریم با کمک اعضای شورا فاز اول خط ۲ مترو را تا پایان شورای پنجم به اتمام برسانیم.

او در خصوص محورهای مورد تاکید در بودجه ۹۹ ادامه داد: همچنین مواردی همچون محله محوری در بودجه ۹۹ مورد تاکید است و ما اعتقاد داریم خدمات محله ای با توجه به دریافت مستقیم خدمات توسط شهروندان، اهمیت ویژه ای دارد. تغییر کد کاربری از دیگر موارد مورد تاکید است که قسمت زیادی از درآمدهای شهرداری از این کد تامین می شد و در این بین بالای ۹۰ درصد از محل تغییر کاربری فضای سبز بوده است و اکنون ما به سمتی می رویم که این موضوع را به صفر برسانیم.

شهردار تبریز یادآور شد: در بودجه سال ۹۹ نظرات مردم را انطباق داده و افزایش سهم توسعه فضای سبز را به دلیل اینکه سال ۹۹، سال فضای سبز نامگذاری شده است، در این بودجه مورد تاکید قرار گرفته است. در این بودجه هیچ پروژه ای بدون مطالعه و امکان سنجی پیشنهاد نشده است و مستندات قانونی مورد تاکید بخشنامه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و همچنین سیاست های ابلاغی شورای شهر در نظر گرفته شده است.