- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

قیمت واقعی برق، ۷ برابر رقم درج شده بر روی قبض است/ افزایش 3 درصدی مصرف به ازای افزایش یک درجه ای دما

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ارزان بودن قیمت برق مصرفی ، سبب شده تا صرفه جویی و مدیریت مصرف از سوی مشترکین کمتر مورد توجه قرار گیرد گفت: قیمت وافعی برق مصرفی، ۷ برابر قیمت درج شده بر روی قبض است!
به گزارش آذرقلم، عباس حسامی با بیان اینکه یک میلیون و 900 هزار مشترک برق در سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر و 10 شهر و 145 روستای تابعه وجود دارد تصریح کرد: ۳۵ درصد مصرف برق به مشترکین خانگی، ۳۵ درصد به صنایع و ۳۰ درصد بقیه به بخش کشاورزی و عمومی اختصاص دارد.

 ارزان بودن قیمت برق باعث افزایش مصرف شده است

حسامی خاطرنشان کرد: بیش از 20 میلیون کولر آبی و 10 میلیون کولر گازی در سطح کشور به عنوان دستگاه های سرمایشی ، مصرف کننده عمده برق کشور در روزهای گرم هستند.

وی افزود: به ازای هر درجه افزایش دما، 3 درصد بر مصرف برق افزوده می شود از این رو مدیریت مصرف انرژی، صرفه جویی و تنظیم درجه کولر بر روی دمای 24 درجه به جای 18 درجه مورد خواست همه مدیران صنعت برق کشور است.
حسامی تصریح کرد: مشترکینی که میزان مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند مشمول دریافت پاداش مصرف بهینه خواهند شد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]