- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

قوانین دست و پاگیر فعلی در حوزه اقتصاد و بازرگانی، ترمز توسعه هستند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: کاندیدای انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز ، گفت: راه نجات اقتصاد کشور در گرو پویایی اتاق های بازرگانی است. اتاق بازرگانی به مثابه برج مراقبت هواپیما از اقتصاد کشور و خون در رگ حیاتی اقتصاد آن منطقه است.
به گزارش آذرقلم؛ اسماعیل چمنی با بیان اینکه در شرایط فعلی ماموریت اتاق باید «تقویت فضای کسب و کار» باشد گفت: این موضوع هم به نفع کارفرمایان است و هم کارگران و هم دولت و حاکمیت.
رییس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف تبریز ، با بیان اینکه مقررات دست و پاگیر مربوط به بیمه، مالیات، موافقت نامه ها و مجوز ها باید از ساختار اقتصادی کشور برچیده شوند گفت: این قوانین غیرضروری، پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور و آذربایجان را با چالش های بسیاری مواجه کرده و به نوعی ترمز توسعه تلقی می شوند.
چمنی تصریح کرد: با گشایش در مقررات و ضوابط، انگیزه سرمایه گذاری و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی نیز در بین کارآفرینان و سرمایه گذاران ایجاد می شود. به عبارت دیگر، حذف این مقررات زاید، موتور محرکه اقتصادی و شاه کلید توسعه جامعه ماست.
وی افزود: نمایندگان اتاق های بازرگانی در سطح کلان کشوری می توانند طی نشست های کارشناسی با نمایندگان دولت و مجلس، در جهت حذف این قوانین تاریخ گذشته و تسهیل سرمایه گذاری های خارجی و داخلی تلاش نمایند.

آذربایجان، شاهراه حیاتی تجارت خارجی ایران با اروپاست
کاندیدای این دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز که از بخش بازرگانی در این انتخابات شرکت کرده ، آذربایجان و تبریز را شاهراه تجارت و بازرگانی ایران و خاورمیانه به اروپا و آسیای میانه دانست و گفت: این ظرفیت مهم باید مورد توجه نمایندگان مجلس، دولت و اتاق بازرگانی تبریز قرار گیرد. نباید خودمان را دست کم بگیریم باید جایگاه تاریخی خودمان را احیا کنیم.
این فعال اقتصادی، مشکلات مربوط به ترانزیت کالا و مقررات گمرکی و در نتیجه خواب سرمایه ها و توقف کالا در گمرکات را یکی از چالش های مهم تجار، صادرکنندگان و بازرگانان ایران و آذربایجان اعلام کرد و حل این مشکلات را نیازمند دستور قاطع مسئولان ارشد دولتی و مصوبه نمایندگان مجلس دانست.
وی با تاکید بر اینکه باید همه دست به دست هم دهیم تا در شرایط تحریم و بحران اقتصادی و ارز، گشایشی در امر صادرات و ارزآوری داشته باشیم افزود: راه توسعه اقتصادی ما از همین مسیر توسعه صادرات غیرنفتی و مراودات اقتصادی با جهان می گذرد. دستگاه دیپلماسی سیاسی باید به کمک دیپلماسی اقتصادی بیاید. شک نکنید که با تقویت و تحقق دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی فرهنگی، شهری و سیاسی نیز خود به خود توسعه یافته و تقویت خواهند شد.
گفتنی است: انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز همزمان با سراسر کشور شنبه بیستم اسفندماه در تبریز برگزار می‌شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]