- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

بعد از یک ماه اعلام خبر مفقودی:

آذرقلم: پس از گذشت حدود یک ماه از مفقود شدن مسعود حسابگر فعال سیاسی و اقتصادی استان خبر فوتش امروز به بستگان اش اطلاع داده شد.
به گزارش آذرقلم، مسعود حسابگر یکی از چهرهای اصلاح طلب شناخته شده آذربایجان شرقی و دبیر حزب ندای ایرانیان بود.پاک دستی، سلامت نفس، تخصص و تجربه شاخصه کاندیدهای حزب ندای ایرانیانوی همچنین در سال ۱۴۰۰ رئیس ستاد عبدالناصر همتی و رئیس ستاد جوانان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ را بر عهده داشت.
مسعود حسابگر سرمایه گذار پروژه باراما در شهر اسکو بوده و یکی از چهره های اقتصادی استان نیز به شمار می آمد.

جزئیاتی جدید از مرگ «مسعود حسابگر»
یک منبع آگاه جزئیات جدیدی از این حادثه تلخ و دلخراش را بیان کرد.
بر این اساس؛ گویا حدود یک ماه پیش یک دستگاه خودروی ۲۰۶ بدون پلاک با سه سرنشین در آزادراه سهند – تبریز مقابل خودروی مقتول را گرفته و از وی قصد خفتگیری می کنند.
مقاومت حسابگر در برابر این سه فرد موجب درگیری شده و وی با سلاح گرم به قتل می رسد؛ قاتلان جنازه وی را در بیابان‌های اطراف شهر دفن کرده و بعد از دستگیر شدن توسط سربازان‌گمنام امام زمان (عج) به این اقدام خونین خود اعتراف کرده و محل دفن جنازه را فاش می کنند.
این گزارش می افزاید؛ مسعود حسابگر یکی از چهرهای اصلاح طلب شناخته شده آذربایجان شرقی و دبیر حزب ندای ایرانیان بود.
وی همچنین در سال ۱۴۰۰ رئیس ستاد عبدالناصر همتی و رئیس ستاد جوانان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ را بر عهده داشت.
مسعود حسابگر سرمایه گذار پروژه باراما در شهر اسکو بوده و یکی از چهره های اقتصادی استان نیز به شمار می آمد.
جزئیات این حادثه دلخراش به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

توضیحات پلیس در خصوص قتل مسعود حسابگر
به دنبال انتشار خبر کشف جسد مسعود حسابگر از فعالان سیاسی و‌اقتصادی تبریز؛ رئیس پلیس آکاهی آذربایجان شرقی توضیحاتی ارائه داد.
رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی از دستگیری قاتل و همدستان قتل فرد مفقود شده در شهر جدید سهند خبر داد.
سرهنگ محمدتقی سلطانی در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام فقدانی فردی به هویت معلوم در شهر جدید سهند موضوع با دستور قضایی به صورت ویژه در دستور کاراگاهان پلیس اگاهی قرار گرفته و پس از روزها تلاش شبانه روزی و تحقیقات پلیسی وهمکاری دستگاههای امنیتی سرنخ هایی از احتمال ربایش فرد فقدانی به دست کاراگاهان امده و با دستور بازپرس ویژه متهمین و مظنونین مرتبط با وی را دستگیر و در بازجویی ها فنی قاتل به ربایش و قتل فرد فقدانی با همدستی چند نفر از دوستان خویش با نقشه قبلی اعتراف کرد.
وی ادامه داد: قاتل در بازجویی های فنی علت قتل را اخاذی و کینه شخصی بیان کرد: با اعتراف قاتل جسد مقتول کشف و جهت بررسی های لازم به پزشک قانونی منتقل شد و متهمین با قرار بازداشت روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی با دستوربازپرس ویژه قتل در حال انجام است.

منبع: نصر