- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

فعالیت 20 هزار آموزشگاه‌ زبان و کلاس‌ کنکور با 1.2 میلیون دانش آموز در کشور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: معاون وزیر آموزش و پرورش از فعالیت 20 هزار مرکز آموزشی غیردولتی اعم از آموزشگاه‌های زبان، کلاس‌های کنکور، تقویتی در کشور خبر داد و گفت: سالانه یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در حالت رفت و برگشت در این آموزشگاه‌ها هستند.
به گزارش آذرقلم، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه نزدیک به دو میلیون نفر دانش‌آموز تحت پوشش مدارس غیردولتی هستند؛ اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار مدرسه و ۲۰ هزار مرکز آموزشی غیردولتی اعم از آموزشگاه‌های زبان، کلاس‌های کنکور، تقویتی و… داریم.

فعالیت 20 هزار آموزشگاه‌ زبان و کلاس‌های کنکور با 1.2 میلیون دانش آموز/ اعلام لیست آموزشگاه‌های مجوزداروی از رصد آموزشگاه های زبان متناسب با بوم و فرهنگ و آداب کشور و تغییر محتوا در کتاب های درسی حوزه آموزشگاهی به ویژه در زبان با همکاری موسسات و سازمان پژوهش و برنامه ریزی خبر داد و اظهار کرد: بازنگری جدی در دستور کار است و کارگروهی تشکیل شده تا متناسب با احکام دینی و فرهنگی خودمان در این حوزه ورود پیدا کنیم.
محمودزاده با اشاره بر اینکه در کل کشور ۲۰ هزار آموزشگاه وجود دارد که ۱۱ هزار مورد، آموزشگاه زبان است، گفت: ۹ هزار آموزشگاه نیز مربوط به کلاس های تقویتی و تجدیدی و تخصصی است.
وی اضافه کرد: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ دانش آموز در حالت رفت و برگشت در این آموزشگاه ها هستند.

ارائه الگوی افزایش شهریه در آموزشگاه‌ها
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: البته برای اولین الگوی شهری نیز اعلام شد به طوریکه تا سال گذشته هیچ الگوی شهریه‌ای برای افزایش سالانه آموزشگاه‌ها تعیین نشده بود و هر مراکز خودش این کار را انجام می‌داد ولی امسال موضوع فرق کرده است.
وی ادامه داد: موضوع نیروی انسانی، فضای آموزشی، تراکم کلاسی از جمله شاخص‌های ارائه شده برای افزایش شهریه است که آموزشگاه ها باید تناسب با این شاخص‌ها افزایش شهریه داشته باشند. (تراکم کلاس در کلاس‌های زبان را بیش تر از ۱۶ نفر در نظر نگرفته‌ایم).

مجوزدار کردن همه آموزشگاه‌ها و پلمب آموزشگاه های غیرمجاز
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه خانواده ها دقت لازم را داشته باشند و فرزندان خود را در آموزشگاه‌هایی که مجوز ندارند، ثبت نام نکنند، افزود: خانواده باید هنگام ثبت نام مجوز آموزشگاه را ببینند و سپس اقدام به ثبت نام کنند.
وی متذکر شد: حدود ۵۶۷ آموزشگاه بدون مجوز شناسایی و پلمب شده است که برخی از این آموزشگاه ها اقدام به اخذ مجوز کرده اند.

اعلام لیست آموزشگاه‌ها مجوزدار در کشور
محمودزاده خاطرنشان کرد: همه آموزشگاه ها وارد سامانه ما شده و ثبت نام کنند در غیر این صورت آموزشگاه غیرمجاز شناسایی خواهد شد.
وی یادآور شد: سامانه mosharekat.ir آمادگی کامل را دارد تا لیست آموزشگاه های مجوزدار را استان به استان در اختیار مراجعه کنندگان به سایت بگذارد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش همچنین گفت: زبان را باید یاد بگیریم اما تداخل فرهنگی نداشته باشیم؛ اولین عاملی که در کاهش تداخل فرهنگی باید مد نظر قرار گیرد، طراحی الگوی بومی زبان آموزی خارجی و تدوین ویژگی‌ها و چارچوب مشخص برنامه درسی اعم از محتوا وآموزش و توسعه حرفه‌ای مدیران و معلمان آموزشگاه هاست.
منبع فارس[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]