- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

فرماندار شبستر خواستار افزایش بازرسی و برخورد قاطع با گرانفروشان شد

آذرقلم: فرماندار شهرستان شبستر در جلسه هماهنگی تنظیم بازار شهرستان شبسترخواستار افزایش نظارت و بازرسی ها در سطح شهرستان و برخورد قانونی و قاطع با گرانفروشان و متخلفین شد.

به گزارش خبرنگار آذرقلم از شبستر، حسن مستفید ضمن تاکید بر اصناف و کسبه شهرستان مبنی بر ملاحظه حال اقشار آسیب پذیر با هدف برخورداری این افراد از حداقل های زندگی، آنها را بر رعایت انصاف در معامله و کسب و کار دعوت نمود و اظهار داشت: متاسفانه برخی از مردم اجناس را در خانه هایشان انبار نموده اند و اتفاقا” یکی از دلایل افزایش قیمت کالا ها همین موضوع است لذا فرهنگ سازی در این زمینه باید در اولویت قرار گیرد.

در این نشست که با دستور کار پیگیری مصوبات جلسات قبل از جمله: تفکیک قیمت گوشت نر و ماده  دام با مهر دامپزشکی و ارائه آنالیز قیمت گوشت توسط اتحادیه قصابان، پیگیری کمبود لاستیک خودرو در شهرستان، توزیع روغن نباتی،  نصب  قیمت نان بر حسب دانه ای و کیلویی ، تشکیل گشت های مشترک با محوریت مرکز بهداشت برای جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی تشکیل گردید،  معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار از گرانفروشی در شبستر انتقاد کرد و با ابراز تاسف گفت: در شهرستان شبستر قیمت اجناس نسبت به سایر شهرستان های همجوار گرانتر است لذا وظیفه ما در ستاد تنظیم بازار این است که نسبت به مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مردم حساسیت بیشتری به خرج دهیم.

عبداللهی ضمن تاکید بر وظایف ستاد تنظیم بازار از جمله ؛ تامین به موقع کالاها، قیمت گذاری اجناس، توزیع عادلانه در سطح شهرستان و نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی افزود: انجام وظایف بهینه ما در این ستاد در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می باشد که منجر به افزایش رفاه عمومی و کسب رضایت آنان خواهد شد.

عبداللهی تاکید کرد، اتاق اصناف ناظر اصلی در بحث قیمت هاست، انتظار این است که این نهاد، نظارت بر قیمتها را جدی بگیرد و اگر اتحادیه و یا صنفی تخلفی دارد برخورد جدی و قانونی داشته باشد.

معاون فرماندار به توزیع عادلانه اجناس در شهرها و روستاهای شهرستان  اشاره کرد و گفت: شهرستان شبستر نباید فقط شبستر باشد و باید برای توزیع کالاهای مورد نیاز به شهرها و روستاهای شهرستان شبستر هم اطلاع رسانی شود و جهت پخش مایحتاج مورد نیاز از طریق فروشندگان شهر ها و روستاها اقدام شود.

عبداللهی با بیان اینکه نانوایان باید نان را هم به صورت کیلویی و هم به صورت دانه ای، بنا به درخواست مشتری عرضه کنند، افزود:  قیمت نان کیلویی و دانه ای باید در معرض دید مردم نصب گردد.

معاون فرماندار از رئیس اداره راهداری شهرستان خواست تا نسبت به پیگیری سهمیه اختصاصی حلقه لاستیک خودرو برای شهرستان و پیگیری و نظارت بر نحوه توزیع آن در پایانه ها اهتمام لازم صورت گیرد.

خبرنگار شبستر: علیرضا خوش نیت