- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

فرماندار خبر داد:

آذرقلم: فرماندار تبریز با بیان اینکه از هر نظر آماده برگزاری انتخابات سالم در تبریز هستیم، گفت: بیش از چهار هزار نفر از نیروهای انتظامی حافظ صندوق‌های رای تبریز هستند.بیش از ۴۰۰۰ نفر از نیروهای انتظامی حافظ صندوق‌های رای تبریز هستندیونس فاتح با بیان اینکه تا ساعاتی دیگر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود، اظهار کرد: تمامی امکانات از حیث آمادگی برای مجریان، حافظان و ناظران فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه در بخش حافظان بیش از چهار هزار نفر از نیروهای انتظامی حافظ صندوق‌های رای هستند، گفت: ۱۴ هزار و ۵۹ نفر در بحث مجریان مشغول به انجام و ثبت رویداد انتخابات در تبریز هستند.
فرماندار تبریز با بیان اینکه از بین ۵۵۷ نفر در ثبت نام نهایی، ۲۸۷ نفر مورد تایید صلاحیت اعضای هیات اجرایی و شورای نگهبان و هیات نظارت قرار گرفتند، گفت: مردم روز جمعه در کارزای رقابت از بین ۲۵۸ نفر، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد و از بین ۲۵۸ نفر، ۸ نفر زن هستند.
فرماندار تبریز با بیان اینکه ۸۷ درصد کاندیدای تایید شده دارای مدرک کارشناسی هستند، گفت: سن ۴۳ درصد کاندیدای تایید شده بین ۳۵ تا ۴۵ سال است.
وی بیان کرد: در مجموع ۸۲۶ صندوق در مساجد و مدارس به صورت سیار و ثابت برای اخذ آرای مردم در نظر گرفته شده است.
فاتح با اشاره به فعالیت در سه حوزه ی انتخابیه، گفت: یک حوزه فرعی مربوط به اقلیت‌های مذهبی تهران و در بحث خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان حوزه‌ی اصلی و تمامی شهرستان‌ها حوزه‌ی فرعی است.

گزارش آذرقلم حاکی است: رای گیری در ۴۸۶۸ نقطه استان آغاز شده و صندوق‌های سیار هم در سطح استان پراکنده شده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد. افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.