- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

علیرضابیگی: ماجرای شاسی‌بلندها عامل ردصلاحیتم بود!

آذرقلم: احمد علیرضابیگی نماینده‌ای است که پرونده شاسی‌بلند گیت را در افکار عمومی گشود و اعلام کرد دولت به برخی نمایندگان حواله خودروی شاسی بلند داده است تا روند استیضاح‌ها را مطابق میل دولت اجرایی کنند.

به گزارش آذرقلم، این پرونده اما در ادامه ابعاد بسیار وسیع‌تری پیدا کرد و پای افرادی چون قالیباف و معاونان تقنینی او در مجلس را هم به میان این منازعه باز کرد. در شرایطی که برخی تصور می‌کردند پروسه اهدای حواله خودروی شاسی بلند، محدود به برخی نمایندگان خواهد شد، اما طی روزهای بعد مشخص شد، صدا و سیما هم طی نامه‌ای از خودروسازان تقاضای دریافت ۱۰۰۰ حواله خودرو را مطرح کرده است.
نمایندگان که احساس می‌کردند در این پرونده مورد هجمه قرار گرفته‌اند، در ادامه اعلام کردند، بسیاری از نهادهای دولتی و حاکمیتی هم خودروی شاسی بلند و سایر برندهای خودرویی را دریافت کرده‌اند! دامنه‌دار شدن این پرونده باعث شکایت نمایندگان از احمد علیرضابیگی و نهایتا باعث ردصلاحیت او شد.

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم در باره رد صلاحیت خود گفت: از فرمانداری با من تماس گرفتند و اعلام کردند که به واسطه محکومیت درباره خودروهای شاسی‌بلندهای مجلس ردصلاحیت شده‌ام. آنها خواستند که من یا نماینده‌ قانونی‌ام به فرمانداری مراجعه و نامه ردصلاحیت‌ خود را دریافت کنیم.
به گزارش آذرقلم، وی درباره این پرسش که آیا رد صلاحیت ها در راستای خالص‌سازی است گفت: باید مطالعه دقیق‌تری روی نیت‌ها و انگیزه‌های فکری که این شرایط را به وجود آورده است، انجام شود. به نظر می‌رسد این اقدامات برای شکل دادن مجلس آینده است.
مجلس آینده باید واجد مختصاتی باشد که بتواند منویات یک جماعتی را برآورده کند. شما در مجلس دوره یازدهم شاهد بودید که پروژه‌هایی در حال انجام بود و تعدادی هرچند اندک در مقابل این موضوع مقاومت و مخالفت کردند. مثلاً طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی»، «طرح حجاب و عفاف»، «شفافیت» و… از جمله این پروژه‌هاست.
وی افزود: اتفاقی که رخ می‌دهد حکایت از نوع نگرش کسانی است که امروز ظاهراً مجلس را در اختیار داشته و برای آینده پارلمان کشور تصمیم می‌گیرند.»

مطالب مرتبط:

سه نماینده تبریز ردصلاحیت شدند: پزشکیان، منادی، بیگی و بقیه!