- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

علاقه حسن روحانی برای شنیدن صدای طنز «خلیل بحران»!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: خالق شخصیت طنز «خلیل بحران» که در فضای مجازی استان های ترک زبان ایران شهرت و محبوبیت خاصی پیدا کرده در گفتگو با خبرنگار ما، از علاقه رئیس جمهور ایران به ادبیات طنز ابتکاری این کاراکتر خبر داد.

به گزارش آذرقلم، محمد فرشبافی، خالق کاراکتر خلیل بحران با بیان اینکه رییس جمهور ویسها (صداهای کاراکتر خلیل بحران) را گوش می دهد گفت: داماد رییس جمهور که ترک است ویسهایم را براى آقاى رییس جمهور ترجمه می کند و شنیده ام موجب خنده ایشان هم شده است.
وی گفت: بستر طنز و فضاى مجازی می تواند معجزه کند و خیلی حرفها را سریعتر از قبل به مقصد برساند.

شوخی‌های این کاراکتر با رویدادها و اشخاص مختلف در شبکه‌های اجتماعی به حالت گسترده ای دست‌به‌دست می‌شود و خنده را بر لبان مخاطبان خودش روان می‌کند.

“محمد پورعبدالله فرشبافی” سابقه مجری‌گری و تهیه‌کنندگی در صداوسیما، فیلم‌نامه‌نویسی و همچنین مدیریت روابط عمومی در نهادهای رسمی را دارد.

وی معتقد است: تبریز و به‌طورکلی ترک‌زبانان در حوزه طنز مسبوق به سابقه هستند اگر خنداندن ایرانی‌ها سخت است؛ خنداندن ترک‌ها به دلیل همین سابقه بسیار سخت‌تر است.

او در مورد علت استقبال مردم از این شخثیت می گوید: چیزی که در زبان ترکی خنده‌دار است؛ ممکن است در زبان فارسی این ویژگی طنز را نداشته باشد. به‌هرحال چون زبان خلیل بحران ترکی بود ما توانستیم مخاطب ترک‌زبان را در استان‌های شمال غرب و حتی ترک‌زبان‌های تهران و البرز را جذب کنیم. علت بعدی موفقیت خلیل بحران این است که به‌ نقد قدرت می‌پردازد و این از معدود بارهایی است که در طنز آذربایجان نقد قدرت انجام می‌شود.

سه فایل صوتی معروف محمد فرشبافی در قالب کاراکتر خلیل بحران عبارتند از :

تماس تلفنی خلیل بحران با ترامپ، مکالمه خلیل بحران و ولادیمیر پوتین، مکالمه خلیل بحران با حاج حسن

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]