- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

عشرت شایق: نمایندگان، انتقام سیاسی نگیرند/ همان شایق هستم که می شناسید اما محکم تر!/ به کاسبان قدرت رای ندهید!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: کاندیدای نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با انتقاد از عملکرد برخی نمایندگان مجلس گفت: برخی از نمایندگان، جایگاه خود را در حد دلال های فرصت طلب پائین آوردند. اکنون نیز در عرصه تبلیغات انتخاباتی، بده بستانهای پشت صحنه، کاسبکاری انتخاباتی و قانون شکنی های نهان و آشکار نباید از دید ناظران و مردم شریف پنهان بماند.

به گزارش خبرنگار آذرقلم، خانم عشرت شایق مطالبه گری را حق مردم و رسانه ها دانست و گفت: تا زمانی که در بین مردم و طرز نگاه آنان به مسایل خرد و کلان اجتماعی  – سیاسی تغییر ایجاد نشود در پارلمان نیز اتفاق خاصی نمی افتد. دولت و وزیر ضعیف، محصول مجلس و نماینده ضعیف است که به آنها رای اعتماد داده اند بنابراین تشکیل مجلس قوی با نمایندگانی شجاع و پاکدست ضامن رسیدن به دولتی کارآمد و مردمی است. و گرنه با نتیجه انتخاب غلط، تشدید چالش های سیاسی و اقتصادی و ایجاد گسل های اقتصادی در جامعه خواهد بود.

نماینده اسبق مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم، با بیان اینکه در دوره قبل، با روزمرگی و روزمردگی مجلس و دولت مواجه بودیم گفت: اگر یک نماینده، کار خود را فقط به شرکت در جلسات محدود کند،روزمرگی و بی توجهی به مشکلات جامعه رخ می دهد. بنابراین لازم است هیچ نماینده ای، خود را بی نیاز از مطالعه و پژوهش و مشاوره نداند.

این فعال سیاسی – فرهنگی، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص وضعیت مسکن مهر گفت: فارغ از سلایق سیاسی و حزبی، باید از همه طرح های ملی مثبت در هر دوره ی سیاسی حمایت شود همچنان که اجرای مسکن مهر، اگر ادامه می یافت اکنون بسیاری از مشکلات مسکن خانواده های ایرانی حل می شد و صدها شغل جدید در عرصه صنعت ساختمان و تاسیسات به وجود می آمد.

شایق با اشاره به وضعیت مسکن مهر شهر جدید سهند گفت: هزاران نفر در این مسکن ها ساکن هستند و با مشکلات ریز و درستی دست و پنجه نرم می کنند که محصول نگاه سیاسی برخی از مدیران است. انتظار می رود نمایندگان و مدیران استانی و شهری بدون نگاه سیاسی مشکلات آنها را حل کنند.

خانم عشرت شایق، در ادامه به برخی مشکلات بانوان اشاره کرد و گفت: بسیاری از زنان ما خوش فکر و کارآفرین هستند اما هرگز ناامید نیستند و دل در گرو توسعه و آبادانی جامعه خود دارند. بنابراین لازم است نسخه هایی عملیاتی در قالب اقتصاد مقاومتی و در حوزه تعاون و کارآفرینی برای اشتغال مستمر آنان تدوین و اجرا شود.

این فعال سیاسی ، اجتماعی با بیان اینکه بخشی از مدیریت سازمانها می تواند به دست بانوان سپرده شود گفت: در سازمانهایی مانند بهزیستی، آموزش و پرورش، مراکز درمانی و بهداشتی می توان از توان مدیریتی بانوان در بخش های مدیریتی استفاده کرد.

مجری و برگزارکننده چندین نمایشگاه کارآفرینی ویژه بانوان آذربایجان شرقی به برنامه های خود در رابطه با بانوان اشاره کرد و گفت: باید مجمع های مشورتی و اتاق های فکر و اندیشه ورزی در کنار آقایان چیدمان شود تا با بهره گیری از نظرات خود بانوان موانع اشتغال آنان رفع شود.

وی با انتقاد از رویکرد برخی بانکها در اعطای تسهیلات بانکی گفت: چطور بانکها به برخی آقایان! وام های چند ده میلیاردی با بازپرداخت ۱۰ ساله و بدون ضمانت می دهند اما با جوانان کارآفرین ما برخوردهای انقباضی و چکشی دارند؟! ما به دنبال تصویب قوانین راهگشا و تسهیل موانع اشتغال جوانان هستیم.

وی توزیع عادلانه ثروت در بین همه مردم را راهکار اصلی حل مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و گفت: تحقق عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت، نیازمند مجلسی قدرتمند و قانونمند است.

شایق تاکید کرد: ایرادی ندارد، به من رای ندهید! اما درخواستم این است که باید هوشیار باشند و به کاسبان قدرت و کاندیداهایی که میلیاردی هزینه می کنند تا به هر قیمت ممکن به مجلس راه پیدا کنند رای ندهند. آنها به دنبال «وکیل الملّه» شدن نیستند قصد تصرف کرسی های مجلس و جایگاه قانونگذاری را دارند.

شایق با بیان اینکه متاسفانه در این دوره از انتخابات زمزمه خرید و فروش غیرقانونی آرا به گوش می رسد گفت: برخی از کاندیداها هم که باید خود عامل به قانون باشند، دست به قانون شکنی و تضییع حقوق دیگران زده اند. کاندیداهایی که تعداد بنرهای تبلیغاتی آنها نباید از ۲۰ عدد بیشتر می شد، به صدها عدد رسیده و همه نماهای شهری را به تسخیر خود در آورده اند. بده بستانهای پشت صحنه، کاسبکاری انتخاباتی و قانون شکنی های نهان و آشکار نباید از دید ناظران و مردم شریف پنهان بماند.

وی افزود: معتقدم نقش مردم در این مقطع می تواند از نقش ناظران مهم تر و با اهمیت تر باشد ستادهایی که با پشتیبانی های مالی مشکوک، به تبلیغات گسترده و غیرقانونی دست زده اند موجب تضییع حقوق مردم شده و نوعی نظام بردگی سیاسی راه انداخته اند. دود این قانون اقدامات خلاف قانون به چشم مردم خواهد رفت و موجب تشدید فاصله طبقاتی خواهد شد.

شایق افزود: انتظار دارم مردم عزیز آذربایجان در این دوره از انتخابات با تیزبینی هوشمندانه، در تشکیل مجلسی قوی، قانونمند و پاکدست پیشگام کشور باشند.

وی در خاتمه گفت: من، همان شایق هستم که از مجلس هفتم می شناسید. اما با اراده ای مصمم تر و محکم تر و قوی تر در برخورد با تخلفات و قانون شکنی ها. امیدوارم با جلب رای اعتماد مردم شریف حوزه انتخابیه بتوانم به رسالت خویش عمل کنم.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]