- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

عذرخواهی شبکه چهار سیما از انتشار صحبت ناصحیح درباره ملا محمد فضولی

[vc_row][vc_column][vc_column_text]به گزارش آذرقلم، روابط عمومی شبکه چهار با انتشار این بیانیه ضمن تکریم مقام شیخ محمد فضولی شاعر نامدار و خوش‌آوازه آذری زبان سده دهم از اشتباه پیش آمده توسط دبیر ادبیات فارسی در برنامه مدرسه تلویزیونی ایران در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ عذرخواهی کرد.

در این بیانیه آمده است: انتخاب و تائید تمام معلمان و محتوای دروس ارائه شده در برنامه‌های مدرسه تلویزیونی ایران اعم از شبکه چهار یا شبکه آموزش سیما، به عهده وزارت آموزش و پرورش است.شبکه چهار سیما از انتشار صحبت ناصحیح درباره ملا محمد فضولی عذر خواست

در این بیانیه با اشاره به اینکه رسانه ملی با همکاری آموزش و پرورش تلاش دارد خلاء آموزشی فرزندان ایران زمین در دورترین نقاط آن را از این طریق پر کند، خاطرنشان شده است: این کلاس‌ها به‌5لقللطور زنده و روزانه روی آنتن می‌رود و اشتباه دبیر ادبیات فارسی مورد تائید رسانه ملی و آموزش و پرورش نیست.

در بخش پایانی بیانیه با درود و تحیت به مردم نخبه‌پرور و ادب‌دوست خطه آذربایجان ادای احترام شده است.

در همان دقایق اولیه در خصوص انتشار فیلم توهین‌آمیز به شاعر نامی آذربایجان، ملا محمد فضولی در فضای مجازی و شبکه ۴ سیما، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با مدیر این شبکه تماس گرفته و خواستار پاسخگویی و عذرخواهی این شبکه از اشتباه انجام گرفته شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در نامه‌ای به رئیس سازمان صدا و سیما، خواستار برخورد با رویه مذموم توهین به وحدت اقوام ایرانی در این رسانه شد.

انتشار توهین یکی از معلمان آموزش مجازی شبکه چهار صدا و سیما به شاعر بلندآوازه تبریزی ملا محمد فضولی، با واکنش و اعتراض مجازی فعالان حوزه ادب و فرهنگ کشورمان همراه شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]