- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

طنز: شباهت ملخ های ایرانی با عربی!

Image result for ‫ملخ‬‎

یادداشت طنز: محمد امین خوش نیت

آذرقلم: این روزها خبرهای مختلفی از حمله « ملخ ها» به کشور ما منتشر می شود. برخی رسانه ها می گویند این ملخ ها از عربستان آمده اند و مهاجر هستند. برخی هم می گویند چون هوای امسال خنک بوده و باران های خوبی باریده ملخ ها هوس پیک نیک به سرشان زده و ایران را به عنوان مقصد گردشگری تابستانی خود انتخاب کرده اند. ویژگی این ملخ ها آنطور که کارشناسان محیط زیست و سازمان کشاورزی اعلام کرده اند این است که:

 اول : قدرت پرش و جهندگی بالایی دارند.

دوم: به صورت گروهی و فامیلی و دسته ای مهاجرت کرده و حمله می کنند.

سوم: خیلی زود به سن بلوغ رسیده و قدرت تخریب شان چند برابر می شود.

چهارم: وقتی بر مزرعه و محلی فرود می آیند آن منطقه را کن فیکون کرده و از بیخ و بن آن منطقه را ناکار و فلج می کنند.

اما این ملخ های بخت برگشته عربی خبر ندارند که در اینجا برای آنها، محل سگ هم نمی گذارند. برای اینکه ما خودمان به اندازه کافی ملخ داریم. آن هم چه ملخ هایی. در حد و اندازه انسانی. ملخ هایی که نمونه های مشابه عربستانی باید پیش آنها لنگ بیندازند و به نشانه احترام به این ملخ های مدل ایرانی کلاه از سر بردارند!

می گویند ملخ های عربی، خوب می پرند. اینجا هم همینطور است. حتی برخی از ملخ های ما، که قد و هیکل آدمی دارند قدرت جهندگی خیلی بالاتری هم دارند. اگر ملخ های عربی چند متر را در طول و عرض جغرافیایی می پرند اما ملخ های ایرانی در طول زمان می پرند. یعنی غوره نشده، مویز می شوند و پله های ترقی را به سرعت طی می کنند. اگر دیروز راننده و آبدارچی بودند الان می شوند مدیر ارشد! اگر تا دیروز دیپلم ردی بودند الان یک شبه می شوند آقای دکتر و پروفسور!

می گویند: ملخ های عربی به صورت دسته ای و تیره ای کوچ می کنند. از قضا اینجا هم همین طور است. در یک چشم بر هم زدنی، آن مدیر اولی که به خاطر برخی رانت ها حالا بر کرسی مدیریت تکیه زده، همه ایل و تبار و آشنا و فامیل اش را به صورت خانوادگی به آن سازمان و یا اداره های اقماری و زیرمجموعه شان منتقل می کنند. حتی شنیده شده یک مدیر شهرستانی که دیگر فردی برای آوردن در دسته و گروه خود و سازمان زیرمجموعه اش را نداشت، مجبور شد چند پهله عقاب شکاری و چند قلاده سگ و گربه روستای محل سکونت خود را هم به اداره شان بیاورد تا خیلی های دیگر حساب کار دست شان بیاید که چند مرده حلاجند!

می گویند ملخ های عربی زود بالغ می شوند! این که چیزی نیست. اینجا، بچه های دارای ژن خوب، به سن بلوغ نرسیده صاحب ده ها شرکت و کشتی و مجتمع تجاری و ماشین های آنچنانی شده سهام دار و تاجر و صاحب امضاهای طلایی می شوند و سر از بالاترین پست های اداری در می آورند.

 می گویند ملخ های عربی، وقتی حمله می کنند یک مزرعه و منطقه را نابود می کنند و زمین سوخته تحویل می دهند. زهی خیال باطل! برخی از ادارات و سازمان های ما را بیایید ببینید .. همان ایل و تبار ملخ نمای ایرانی وقتی بر روی سازمانی آوار می شوند چنان کار و بار و طومار اداره را با زد و بندها و اختلاس ها و رشوه  گیری های خودشان در هم می پیچند که چند نسل بعد هم نمی توانند تابوت آن سازمان را از زمین بلند کنند. نمونه اش هم زیاد است. دور و برتان را نگاه کنید می بینید. از شهرداری بگیر تا چند کارخانه و ماشین سازی و …!

خلاصه اینکه ما پیشنهاد می کنیم که ملخ های تازه به دوران رسیده عربی برای پیک نیک، مقصد دیگری را انتخاب کنند. اینجا برای آنها جایی وجود ندارد. چون اینجا ملخ هایی وجود دارد که به جان و ایل و تبار آنها هم رحم نمی کنند. از ما گفتن.. فردا دچار قحطی و بیماری و آفت کش شدند نگوئید نگفتیم ها!

سفر به سلامت…خیر پیش