- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

صف آرایی جذاب تیم های آذربایجان برابر سرخابی های پایتخت

آذرقلم: امروز و فردا هفته نهم لیگ برتر برگزار می‌شود و سرخابی ها در مسیر تهران – تبریز هستند.

دوئل جذاب دنیزلی - استراماچونی؛ ملاقات جمعه

به گزارش آذرقلم، هفته نهم لیگ برتر امروز با انجام 5 مسابقه آغاز می‌شود و فردا جمعه هم با برگزاری 3 مسابقه دیگر به پایان می‌رسد. رقابت‌های جذابی که در آن سرخابی‌های پایتخت باید به مصاف رقبای تبریزی خود بروند. به خصوص دیدار تراکتور و استقلال که گل بازی‌های این هفته نیز محسوب می شود و بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال ایران در انتظار آغاز آن هستند.

نبرد بزرگ استقلال و تراکتور
 قرار است استراماچونی و دنیزلی توانایی تیم‌هایشان را به رخ هم بکشند. اما در این میان مصدومیت دژاگه و باقری دردسرهایی که دو سرمربی را به دردسر انداخته است.

نبرد استقلال و تراکتور به‌یقین حساس‌ترین بازی هفته هشتم خواهد بود؛ دیداری که چشم بسیاری را به سمت و سوی خود می‌کشد؛ از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب. این بازی برای دیگر مدعیان نیز پراهمیت است.

اگر استقلال ترمز تراکتور را بکشد، بیش از همه سپاهان، پرسپولیس و شهرخودرو را خشنود خواهد کرد و اگر تراکتور برنده این بازی باشد، نه‌تنها استقلال در بحران تازه‌ای فرو خواهد رفت بلکه خود نیز از شانس رفتن به صدر جدول بهره خواهد برد.

نزدیک به 24ساعت مانده به شروع این نمایش مهیج صحبت از غایبان دو تیم است؛ اینکه چه بازیکنانی هستند و چه بازیکنانی نیستند. استراماچونی در اردوگاه آبی به‌تازگی شاهد بازگشت مصدومانش بود.

 پرسپولیس – ماشین سازی؛ بازی با طعم سوپرجام
در دیگر بازی ساعت 16:30، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان ماشین‌سازی است که قضاوت این بازی را علی صفایی بر عهده دارد. دیداری که دومین تقابل 2 تیم در این فصل محسوب می‌شود. آنها یک ماه پیش در جام حذفی جدالی پرتنش را داشتند که رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی در آن اخراج شد و بازی هم در نهایت 1-0 به سود پرسپولیس به پایان رسید و حالا تبریزی‌ها به تهران آمده اند تا به نوعی آن مسابقه را جبران کنند. البته آنها در حالی برابر میزبان خود به میدان می‌روند که سرخپوشان پایتخت، هفته قبل بهترین برد خود در این فصل را به دست آورده و با 5 گل شاهین را در بوشهر شکار کردند. مسابقه‌ای که در آن هم دومین برد متوالی پرسپولیس در لیگ به دست آمد و هم علی علیپور با هت‌تریک بازگشت خوبی به لیگ برتر داشت. پرسپولیسی‌ها حالا که مقابل تماشاگران خود به میدان می‌روند، می‌خواهند هم به سومین برد متوالی شان برسند و هم قهرمانی‌شان در سوپرجام فصل گذشته را جشن بگیرند که مراسم آن نیم ساعت بعد از پایان بازی برگزار خواهد شد. بنابراین قرمزها نمی‌خواهند با نتیجه‌ای غیر از برد جشن شان را خراب کنند و این کار را برای ماشین‌سازی سخت می‌کند. خصوصاً این که سبزپوشان در 3 بازی قبلی خود هم بردی کسب نکرده‌اند. پرسپولیس در این مسابقه فرشاد احمدزاده را به دلیل اخراج در بازی قبل و مهدی عبدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. پرسپولیس و ماشین‌سازی 4 بار در لیگ‌های شانزدهم و فصل گذشته در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که 3 پیروزی برای سرخپوشان و یک تساوی به دست آمده است. در این تقابل‌ها 5 گل پرسپولیس و یک گل ماشین سازی به ثمر رسانده‌اند.

یادداشت: حامد جیرودی