- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

صادرات تراکتور به 15 کشور دنیا/ دلال بازی و بازار سیاه تراکتور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی با تأکید بر رویکرد صادرات محور فعالیت ها و تولیدات تراکتورسازی گفت: در حال حاضر تولیدات مجموعه در بازار صادراتی ۱۵ کشور حضور دارند و برنامه ریزی های لازم برای افزایش این تعداد به ۲۵ کشور به عنوان اهداف صادراتی صورت گرفته و با توجه به الزامات برخورداری محصولات از استانداردهای صادراتی، ارتقای کیفی تولیدات را در اولویت قرار داده‌ایم.
به گزارش آذرقلم، مصطفی وحیدزاده ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از محصولات جدید گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اظهار داشت: با تلاش همه بخش‌ها و نیروهای مجموعه سال گذشته موفق به تولید ۲۲ هزار دستگاه تراکتور شدیم و برای امسال نیز تولید ۳۵ هزار دستگاه را هدف‌گذاری کرده‌ایم در همین سه ماهه نخست نیز بخش قابل توجهی از این هدف گذاری محقق شده است.

۵۰۰ نفر از نیروهای جوان مجموعه در حوزه دانش بنیان
وی با اشاره به رویکرد گروه صنعتی تراکتورسازی در زمینه تحقق شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ‌و اشتغال دانش بنیان افزود: در همین زمینه دو تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد نانوی کشور برای توسعه فعالیت های دانش بنیان امضا کرده این و مرکز تحقیق و توسعه گروه صنعتی تراکتورسازی نیز در این مسیر حرکت می‌کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران تصریح کرد: در کنار توجه به مباحث دانش بنیان، در حوزه اشتغال نیز که دغدغه اصلی کشور و به ویژه مقام معظم رهبری محسوب می‌شود، از سال گذشته تاکنون ۵۰۰ جوان در بخش‌های مختلف مجموعه جذب شده‌اند و در کنار ارتقا تکنولوژی و افزایش تولید به دنبال ایفای نقشی پررنگ‌تر در بحث اشتغال متناسب با ظرفیت‌های گروه صنعتی تراکتورسازی هستیم.
وی با تأکید بر رویکرد صادرات محور فعالیت ها و تولیدات تراکتورسازی گفت: در حال حاضر تولیدات مجموعه در بازار صادراتی ۱۵ کشور حضور دارند و برنامه ریزی های لازم برای افزایش این تعداد به ۲۵ کشور به عنوان اهداف صادراتی صورت گرفته و با توجه به الزامات برخورداری محصولات از استاندارهای صادراتی، ارتقای کیفی تولیدات را در اولویت قرار داده‌ایم.
وحیدزاده داخلی سازی و صادرات محصولات و ارزآوری را دو محور اصلی برنامه‌ها و فعالیت‌های تراکتورسازی ایران عنوان کرد و افزود: در طول این سال‌ها یاد گرفته‌ایم چگونه تحریم‌ها دور بزنیم و با همه این تحریم‌ها کشور هر روز توانمندتر شده با این حال تحقق هدف‌گذاری‌های صادراتی و توسعه فعالیت‌های گروهی مانند تراکتورسازی همراهی مسئولان استانی را می‌طلبد تا این مسیر و موانع پیش رو را با قدرت و سهولت پشت سر بگذاریم.

دلال بازی و بازار سیاه تراکتور!

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بازار سیاه تراکتور که به واسطه تصمیمات غیرکارشناسی و سودجویانه برخی ها به وجود آمده چرا که حضور دلالان موجب به حاشیه رفتن کارهای بزرگ انجام شده در تراکتورسازی می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آیین رونمایی از محصولات جدید گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اظهار داشت: حضور در جمع مجاهدان جبهه تولید و صنعت استان در ایام دهه ولایت و همزمان با عید غدیرخم مایه خرسندی است و این احساس رضایت وقتی دو چندان می‌شود که شاهد تولید محصولاتی جدید و تقویت قوه محرکه و در عین حال کاهش سوخت و بهینه سازی سیستم تهویه در محصولات تراکتورسازی باشیم.
امام جمعه تبریز توسعه صنعت را مهمترین مولفه برای افزایش صادرات و ارتقا کیفی زندگی مردم دانسته و افزود: بخش صنعت اهمیت و تأثیر ویژه ای در بخش های دیگر از جمله مسکن و کشاورزی دارد و محرک اصلی رشد و موفقیت و نوآوری محسوب می شود و علاوه بر ایجاد ارزش افزوده ای بیش از سایر بخش های اقتصاد، قوه محرک اشتغال زایی بوده و در کنار همه این موارد با پاسخگویی به نیازهای متعدد مصرف کنندگان، عامل کلیدی رشد اقتصادی است.
آل‌هاشم ادامه داد: گروه صنعتی تراکتورسازی می‌تواند به عنوان یک صنعت پیشرو، تولید و تأمین همه نیاز بخش کشاورزی در بحث ماشین آلات و تجهیزات را در دستور کار قرار دهد و سایر بخش‌ها از جمله بانک‌ها نیز با تسهیل شرایط فعالیت برای چنین گروه‌های صنعتی و تخصیص به موقع تسهیلات لازم می توانند زمینه ساز تامین امنیت غذایی کامل در کشور شوند.
وی بر ضرورت ایجاد فضای لازم برای دسترسی آسان و بدون واسطه مصرف کنندگان به ماشین آلات توسط تراکتورسازی تأکید و تصریح کرد: در صورت تحقق این امر و با قطع دست دلالان شاهد کاهش قیمت محصولات این بخش در بازار آزاد و برچیده شدن بازار سیاه تراکتور خواهیم بود، بازار سیاهی که به واسطه تصمیمات غیرکارشناسی و سودجویانه برخی ها به وجود آمده چرا که حضور دلالان موجب به حاشیه رفتن کارهای بزرگ انجام شده در تراکتورسازی می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: حضور این دلالان و ایجاد بازار سیاه در بخش ماشین آلات کشاورزی شرایط بخش تولید و مصرف کننده را سخت‌تر کرده و مهم‌ترین عارضه آن افزایش قیمتی است که نه خواسته تولید کننده است و به نفع مصرف کننده و تنها سودجویان از آن سواستفاده می کنند و امیدواریم با رونق فعالیت ها و افزایش کمی و کیفی تولیدات تراکتورسازی یکی از مهمترین بخش های زندگی مردم یعنی امنیت غذایی جامعه به شکل کامل محقق شود.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]