- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شیوه انتخاب والی آذربایجان معکوس شد: گزینه ها را وزارت کشور به مجمع نمایندگان معرفی می کند

آذرقلم: در حالی که قرار بود مجمع نمایندگان استان افراددی را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی به وزارت کشور معرفی کند، اما تا این لحظه دود سفیدی از دودکش مجمع بیرون نماینده و به رغم طرح نام های مختلف، این مجمع به توافق نرسید.
به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: طبق رایزنی‌ها با نمایندگان استان، قرار بر این شد تا دست وزارت کشور را برای معرفی چند گزینه تصدی استانداری به نمایندگان را باز نگه داریم تا آنها چند نفری را برای بررسی به مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی معرفی کند.

محمد وحدتی‌هلان اظهار کرد: طبق رایزنی‌ها، قرار بر این شد تا دست وزارت کشور را برای معرفی چند گزینه تصدی استانداری به نمایندگان را باز نگه داریم تا آنها چند نفری را برای بررسی به مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی معرفی کند.

وی با تاکید به اینکه معرفی و تائید استاندار بدون اطلاع مجمع نمایندگان استان توسط وزارت کشور یک امر بی‌سابقه است، گفت: روند انتخاب استاندار با تعامل و همکاری بین مجمع نمایندگان استان انجام خواهد گرفت تا بتوان یک استاندار در شان تبریز و آذربایجان‌شرقی معرفی کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد زیاد گزینه‌های نمایندگان مجلس برای تصدی استانداری آذربایجان‌شرقی، ابراز کرد: همه این گزینه‌ها افرادی لایق، شایسته و خدمتگزار بودند ولی طبق آخرین تصمیم باید وزارت کشور افرادی لایق‌تر و در حد نام آذربایجان‌شرقی معرفی کند تا مجمع نیز روی آن گزینه‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهد.

وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان خواستار معرفی افرادی خادم برای توسعه و رشد استان بوده تا بتواند با فعالیت و تکاپوی خود احقاق حق استان را انجام داده و نگاه یکسان به همه مناطق داشته باشد.

این گزارش حاکی است خدابخش از سال 1392 و با روی کار آمدن دولت آقای حسن روحانی، به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شد و در دوم مهرماه سال 1396 با تصویب هیأت وزیران به عنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان‌شرقی در معرفی شد اما با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در پست‎های مدیریتی ۲۶ آبان پست استانداری را ترک کرد و الان استان منتظر انتخاب \هاردهمین استاندار آذربایجان‌ شرقی است.