- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شوک به تراکتورسازی: تقوی استعفا کرد!/ احتمال موافقت باشگاه با کناره گیری تقوی

آذرقلم: محمد تقوی بنا به دلایلی از سرمربیگری تیم فوتبال تراکتورسازی استعفا کرد.

به گزارش آذرقلم، محمد تقوی که بعد از جان توشاک هدایت تراکتورسازان را برعهده گرفته بود بنا به دلایلی تصمیم گرفت که از این تیم جدا شود.

گفته می شود: دلخوری سرمربی تیم تراکتورسازی از تلاش مسئولان این باشگاه برای انتخاب سرمربی جدید باعث کناره‎گیری او شده است.

متن نامه استعفای تقوی به شرح ذیل است؛

جناب آقای عباس الیاسی

با عرض ادب و احترام

عطف به درخواست مکتوب اینجانب برای تشکیل جلسه مشترک و مشخص شدن وضعیت ادامه همکاری با باشگاه بزرگ تراکتور، تعیین وضعیت منوط به مذاکره با مالک محترم باشگاه شد که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

به نظر می‌رسد هدف باشگاه انتخاب فرد دیگری به عنوان سرمربی است و حضور اینجانب و نتایج نیم‌فصل اول مسوولان باشگاه را در معذوریت اخلاقی قرار داده است؛ از این رو با توجه به عهدی که با مالک محترم باشگاه داشته‌ام همچنین این نکته که نباید بیش از این بلاتکلیفی (به دلیل عدم تثبیت وضعیت اینجانب) باشگاه تراکتور را تحت‌الشعاع قرار دهد، با استعفای خود شرایط را برای انتخاب سرمربی تیم تسهیل می‌کنم.

طی این 6 ماه تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن این تیم در مسیر موفقیت انجام دادم و یکی از بزرگترین اتفاقات در زندگی‌ام همراه شدن با هواداران پرشور و شعور این تیم بود، چه افتخاری از این بالاتر که سرود «یل یاتار طوفان یاتار، یاتماز تراکتور بیرقی» را با هم خواندیم و طی این مدت پرچم این تیم بالا بود.

در این روز‌های پایان همکاری تلاش برای حفظ آنتونی استوکس و اضافه کردن او به تیم را کمترین هدیه برای این هواداران می‌دانستم و این هدیه را توانستم تقدیم این عزیزان کنم.

در پایان از مردم خوب و دوست داشتنی خطه آذربایجان می‌خواهم که ضعف‌های بنده را به بزرگواری خود ببخشند و مرا حلال کنند که بیش از این نتوانستم در خدمتشان باشم.

البته هنوز  الیاسی سرپرست موقت تراکتورسازی درمورد این استعفا اظهار نظر نکرده است که قبول می کند یا نه؟

همچنین محمد تقوی در همین خصوص هم پیامی را در اینستاگرام خود منتشر کرد:

از زمانی که مسوولیت فنی باشگاه بزرگ تراکتورسازی را پذیرفتم سعی کرده بودم که تمامی تمرکزم به فوتبال و پیشرفت این تیم باشد.

کلمه کلیشه‌ای باشگاه بزرگ‌، مربی بزرگ می‌خواهد موجب شده بود که بعضی از فرصت‌طلبان با این حربه کهنه و نه چندان موثر تمرکزم را از من بگیرند اماحمایت و پشتیبانی کامل مالک آقای زنوزی و مدیر عامل وقت دکتر اسدی به همراه هواداران واقعی تراکتور که در تمامی زمان‌ها با محبت‌هایشان شرمنده‌ام می‌کردند موجب شده بود تا تیم از هم گسخته تراکتورسازی در پایان نیم فصل همچنان در بین مدعیان قرار بگیرد.

 در حال حاضر و با توجه به سیاست‌های باشگاه و‌ تردید آنان ترجیح دادم تا با استعفای خود دست مسوولین باشگاه را باز بگذارم تا در انتخاب سرمربی مورد نظر خود در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسند تا تیم تا پیش از شروع نیم فصل دوم وارد مشکلات نشود.

 موفقیت تراکتورسازی و قهرمانی آن آرزوی قلبی‌ام است که امیدوارم در پایان این مسابقات به آنچه سرزاوارش است، دست پیدا کند..

از تمای ارکان باشگاه و بازیکنان و همکارانم خصوصا آقا عزیز، آقا غلام و حسن آقا مسوولین تدارکات تیم عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم حضوری در خدمت‌شان باشم به این دلیل که توان رویارویی و خدا حافظی با آنان را نداشتم.

یاشاسین تراکتور و یاشاسین مردم خون گرم سرزمین آذربایجان که یکی از بهتران دوران زندگی‌ام را در این شهر سپری کردم.

با استعفای تقوی موافقت می‌شود
تجربه تاریخی نشان می‌دهد که با استعفای تقوی موافقت خواهد شد.

با اینکه هنوز باشگاه تراکتورسازی نسبت به استعفای تقوی واکنشی نشان نداده است، اما تجربه نشان می‌دهد که در تیم‌‌های تحت مالکیت زنوزی همیشه با استعفاها موافقت شده است.

زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی هم در باشگاه فعلی‌اش و هم در گسترش‌فولاد ثابت کرده بود که نام باشگاه بالاتر از فرد بوده و هیچگاه اجازه نداده است که از استعفا به عنوان حربه‌ای برای تحت فشار قراردادن باشگاه استفاده گردد.

استعفای دادرس و سمندر از مدیریت باشگاه گسترش‌فولاد، استعفای کمالوند از هدایت تیم گسترش‌فولاد، استعفای درودگر و اسدی از مدیریت باشگاه تراکتورسازی و کناره گیری جان توشاک از مربیگری تیم تراکتورسازی که با همگی موافقت شده بود، نشان می‌دهد که پرونده محمد تقوی در تیم تراکتورسازی بسته شده است.

حالا باید منتظر ماند و دید هدایت تیم تراکتورسازی بر عهده چه مربی گذاشته می‌شود.

آیا زنوزی باز هم هواداران تیم خود را شگفت‌زده کرده و مربی مطرح و در سطح اول فوتبال جهان را برای تراکتورسازی انتخاب خواهد کرد؟

آیا باز هم تمامی نگاه‌های فوتبال ایران به سمت تیم کهکشانی تراکتورسازی شده و این تیم همچنان در کانون اخبار فوتبال ایران قرار می گیرد؟

سوالاتی که در چند روز آینده جواب آن مشخص خواهد شد.