- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شهادت می دهم انتخابات امسال سالم ترین انتخابات بود/ تبریز ظرفیت داشتن بخشداری های بیشتری دارد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: بهروز مهدوی فرماندار تبریز در آخرین روز خدمت خود در این سمت در گفتگو با خبرنگار آذرقلم به برخی ابهامات و مطالب منتشر شده در این رسانه پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار ما، بهروز مهدوی در پاسخ به مطلبی که در پایگاه خبری آذرقلم منتشر شده بود با تقدیر از رسالت رسانه ها در امر روشنگری و مطالبه گری گفت: بسیار خرسندم که مواردی را یادآوری کردید که لازم می دانم در آخرین روزهای خدمت خود برخی از ناگفته ها و ابهامات را برای مردم و رسانه ها اعلام کنم.

مهدوی با اشاره به انتقاد آذرقلم در مورد نقش فرمانداری در اجرای تقسیمات کشوری، بخشداری شدن باسمنج و کاهش حریم شهری تبریز توضیح داد: شهرداری ها  با تقسیمات خود مانند افزایش مناطق شهرداری می توانند در خدمات رسانی خود تصمیم گیری کنند فرمانداری ها هم می توانند با تقسیمات خاص خود مانند افزایش بخشداری ها در مدیریت دقیق و بهینه بخش ها و مناطق تدبیر کنند. اگر تعداد بخش ها بیشتر شود کیفیت خدمات رسانی به مردم و بحث های اجرایی و حاکمیتی در آن راحت تر می شود.

وی افزود: بخش باسمنج با داشتن 51 هزار نفر جمعیت به سازمانی مستقل تر نیاز داشت تا به جای آنکه این جمعیت، امور اداری خود را به جای تردد در مرکز شهر تبریز و تشدید ترافیک، در همان محل سکونت خود پیگیری نمایند. کجای این کار ایراد دارد؟ ضمن آنکه بحث بخشداری شدن باسمنج مطالبه بیست ساله مردم این بخش بود.

مهدوی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که پرسید: گفته می شود این مطالبه مربوط به بیست سال پیش است و تازگی ندارد و با توجه به تغییر شرایط جامعه شهری امروز دیگر موضوعیت ندارد گفت: از قضا سال به سال و با روی کار آمدن شوراهای شهر و روستای این بخش، این موضوع به عنوان یک درخواست به فرمانداری وصول شده و ما پیگیر مطالبه آنها بودیم. این موضوع تنها به طومارهای بیست سال پیش محدود نمی شود. هر سال ما با این درخواست ها مواجه بودیم.

وی در ادامه در مورد اعتراض نمایندگان معترض به بخش شدن باسمنج هم گفت: این حرف هم درست نیست. برای اینکه برخی از این نمایندگانی که امروز منتقد بخش شدن باسمنج شده اند خودشان چه در سال های قبل و چه در آن دوران در سمت های مختلف خواستار پیگیری بخش شدن باسمنج بوده اند. بنابراین انتقاد و اعتراض امروزشان عجیب است.

مهدوی، تسهیل کار مردم و ارتقای واحدهای اداری آن بخش مانند آب و برق و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و در نتیجه رضایت بیشتر مردم را یادآور شد و گفت: این موضوع یکی از نقاط قوت بود حالا اگر موضوع تداخل حریم شهری تبریز و باسمنج مطرح می شود و شورای شهر تبریز هم به آن اعتراض دارد ما هم در این باره با شورای شهر موافقیم. این مسایل در حیطه اختیارات فرمانداری نیست. دفتر فنی و تقسیمات کشوری وزارت کشور تصمیم گیر نهایی است.

پاسخ به شائبه های انتخاباتی:

بهروز مهدوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار آذرقلم در مورد اتفاقات مربوط به نتایج شمارش آرای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز و تغییر جایگاه نفرات سیزهم و چهاردهم شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهادت می دهم که این انخابات سالم ترین انتخابات شهرستان بود. برای اینکه به صورت مکانیزه و دقیق و متمرکز برگزار شد.

وی علت بروز برخی شایبه ها در بازشماری آرا را ناشی از اشتباه کاربر دانست که آرای یکی از صندوق ها را هم در صورتجلسه دستی درج کرده بودند و ه در صورتجلسه مکانیزه. مهدوی خاطرنشان کرد: این نگاه سلیقه ای باعث بروز اختلاف در شمارش آرای نهایی گردید که در نهایت تصمیم به بازشماری آرا گرفته شد چرا که آمار به صورت مرکز در هیات نظارت مرکزی هم رصد می شد و در نهایت نتایج دقیق و نهایی اعلام گردید و حتی نفر چهاردهم شورا هم این موضوع را قبول کردند.

مهدوی تاکید کرد: چهار هیات رسیدگی و اجرای انتخابات موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با صیانت از آرای مردم به عنوان امانت ارزشمند و آبروی مردمسالاری، با شفافیت برخورد کردند. من این را نقطه قوت انتخابات و عملکرد خود می دانم چرا که غفلت و چشم پوشی از این موضوع را ضعف می دانم.

فرماندار تبریز در خاتمه تاکید کرد: بله ما خوشحال می شدیم که هیچ اعتراضی نبود و اشکالی پیش نمی آمد اما مسایل و اشکالات فنی پیش آمده وظیفه ما را سنگین تر کرد که شفاف تر، صادقانه تر و قانونمند تر با مساله برخورد کنیم.

مصاحبه از : خوش نیت

مطالب بیشتر:

https://azargalam.ir/%d8%ac%d8%b9%d9%81%d8%b1%db%8c-%d8%a2%d8%b0%d8%b1-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d8%a8%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]