- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شمار مصدومان زلزله خوی به ۱۰۷۵ نفر رسید/انتقال 16 مصدوم به تبریز، مرند و شبستر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: استاندار آذربایجان غربی گفت: بدنبال زلزله شب گذشته خوی یک هزار و ۷۵ نفر مصدوم تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند.
به گزارش آذرقلم، محمدصادق معتمدیان با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده خوی افزود: یک هزار و ۷۵ نفر مصدوم تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۷۶ نفر در مراکز درمانی شهرستان خوی بستری شدند و ۱۱۵ نفر از مصدومان به سایر مراکز درمانی شهرستانهای سلماس، ارومیه ، مرند و تبریز اعزام شدند.
وی با بیان اینکه از همان ساعات اولیه وقوع زلزله واحدهای امدادی فعالیت خود را در مناطق زلزله زده شهرستان خوی آغاز کردند، اظهار کرد: با تلاش جمعیت هلال احمر استان ۲۱ اردوگاه و کمپ اسکان اضطراری در سطح شهرستان خوی ایجاد شده است و تا کنون پنج هزار دستگاه چادر در مناطق مختلف وقوع زلزله در بین زلزله زدگان توزیع شده است.
استاندار ادامه داد: در کنار تامین برخی از نیازمندیهای از جمله پتو و زیر انداز، بیش از چهار هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته توزیع شده است و از امشب در هر وعده پنج هزار پرس غذای گرم پخت و توزیع می شود و از فردا بر اساس نیاز مردم تعداد غذا توزیع شده افزایش خواهد یافت.

انتقال مصدومان زلزله خوی به مرند و شبستر
رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت : به دنبال زمین لرزه شدید در خوی سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اعزامی از تبریزبه منطقه اعزام شد.
دکتر اصغر جعفری روحی، رئیس اورژانس استان با اعلام این خبر گفت: براثر زمین لرزه شهرستان خوی و درراستای تسریع بخشیدن به امدادرسانی و اقدامات فوریت پزشکی هشت نفر از کارشناسان اورژانس وچهاردستگاه آمبولانس از شب گذشته در حال امدادرسانی هستند .
وی اظهارداشت: اتوبوس آمبولانس اورژانس 12مصدوم را از خوی به مراکز درمانی تخصصی ارومیه و همچنین سه دستگاه آمبولانس 21مصدوم رااز خوی به بیمارستانهای شبستر و مرند و ارومیه انتقال داده اند.
رئیس اورژانس استان آذربایجان شرقی خاطر نشان شد: تیم های عملیاتی تا اطلاع ثانوی در منطقه مستقر و خدمات فوریتهای پزشکی را به مصدومین ارائه خواهند نمود.
گفتنی است زمین لرزه 5.9ریشتری ساعت 21:44 مورخه هشتم بهمن ماه 1401باعث خسارتهای جانی و مالی شهروندان شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]