- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شمار مبتلایان از سه میلیون‌وصدهزار نفر گذشت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

آذرقلم: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر دنیا از مرز سه میلیون و صدهزار نفر عبور کرده و روند افزایش ابتلا و مرگ همچنان ادامه دارد.

به گزارش آذرقلم، کشورهای آمریکا با ۹,۴۶۷، روسیه با ۶,۴۱۱، اسپانیا با ۲,۷۰۶ ، ترکیه با ۲,۳۹۲ ، ایتالیا با ۲,۰۹۱، برزریل با ۱,۲۶۶ و عربستان سعودی با ۱,۲۶۶ مورد به ترتیب جز کشورهایی بودند که بیشترین تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا را طی ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

آمریکا

ترامپ درباره تعداد جان‌باختگان ناشی از کووید-۱۹ گفت: ما تعداد زیادی از مردم را از دست دادیم اما اگر به پیش‌بینی نخستین نگاه کنید، رقمی معادل ۲.۲ میلیون نفر بود. ما شاید به رقمی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر برسیم. این به روشنی بسیار کمتر از رقم اولیه است.

وی افزود: فکر می‌کنم تصمیمات واقعا خوبی اتخاذ کرده‌ایم. بزرگترین تصمیم بستن مرزها یا ممنوعیت ورود کسانی بود که از چین به آمریکا می‌آمدند. هرچند نمی‌شد به آمریکایی‌ها گفت که به کشورتان بازنگردید و آنها به کشور آمدند.

به گزارش سی ان ان، مرکز کنترل بیماری ها و پیشگیری آمریکا طی گزارشی گفته است که میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در هفته جاری افزایش خواهد یافت. طبق مدل های ارائه شده ایالت های میشیگان، تگزاس، جرجیا، هاوایی و آلاسکا شاهد به دلیل از سرگیری فعالیت ها و بازگشایی مشاغل بیشتر متاثر خواهند شد.

برزیل

طبق آمارها شیوع کرونا در برزیل رو به افزایش است و می تواند این کشور را به یکی از کانون های شیوع تبدیل کند.

مسئولین کفن و دفن در برزیل هشدار داده اند که به زودی تابوت ها تمام خواهد شد و در گوشه و کنار شهر جنازه دیده خواهد شد.

این کشور تا کنون ۶۸,۱۸۸ مبتلا و ۴,۶۷۴ مورد فوتی دارد. در ۲۴ ساعت گذشته نیز 131 تن جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند.

اسپانیا

تعداد جان‌باختگان ویروس جدید کرونا «کووید -۱۹» در این کشور با فوت ۳۰۱ تن دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته به ۲۳ هزار و ۸۲۲ نفر رسیده است. شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا نیز به ۲۱۰ هزار و ۷۷۳ تن رسیده است.

این در حالیست که به شیوع گسترده کرونا در اسپانیا، مقامات این کشور در تاریخ ۱۴ مارس سال جاری میلادی وضعیت اضطراری در سراسر این کشور اعلام کردند که انتظار می‌رود این تصمیم برای بار دوم تا ۲۴ ماه می تمدید شود.

ایتالیا

به گزارش دیلی میل، بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۲ بیمار دیگر تسلیم ویروس کرونا شده‌اند.با احتساب فوتی‌های امروز، تعداد کل جان باختگان در ایتالیا بر اثر کرونا به ۲۷,۳۵۹ رسیده است.همچنین بر اساس اعلام مقامات ایتالیایی طی ۲۴ ساعت اخیر ۲,۰۹۱ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است و شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به ۲۰۱,۵۰۵ نفر رسیده است.

ایتالیا پس از آمریکا بیشترین شمار جانباختگان بر اثر کرونا در جهان را داراست.

روسیه

اما در روسیه رئیس جمهوری این کشور با اعلام اینکه با پایان یافتن ماه جاری میلادی قرنطینه روسیه به دلیل کرونا تمام نمی‌شود، اعلام کرد: روسیه تا یازدهمین روز ماه بعد تعطیل خواهد بود. ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در نشست ویدئویی با سران مناطق روسیه گفت: از اول تا ۱۱ ماه می (۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه) در روسیه تعطیل عمومی اعلام می‌شود.گفتنی است، به دستور پوتین از روز دوم ماه آوریل تا ۳۰ ماه آوریل (روز پنجشنبه) تعطیل عمومی در راستای مقابله با شیوع کرونا اعلام شده بود. 

این کشور تا کنون۹۳,۵۵۸  مبتلا و ۸۶۷ مورد فوتی دارد. در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷۳ تن جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند.

ترکیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه ترکیه در ۴۲ روز گذشته بیش از ۴۰۰ نفر را به خاطر انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و همچنین شایعه در مورد بیماری کرونا بازداشت کرده است. وزارت کشور ترکیه اعلام کرد هشت هزار اکانت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را رصد کرده و با بستن ۸۵۵ اکانت ۴۰۲ نفر را نیز به خاطر درست کردن شایعه در مورد کرونا و ارائه اطلاعات دروغ در مورد این بیماری بازداشت کرده است.

وزارت کشور ترکیه افراد بازداشتی را متهم کرده قصد داشتند عملکرد دولت را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا زیر سوال برده و مردم را بترسانند. این درحالی است که در روزهای گذشته تقاضای کمک یک شهروند ترک‌تبار در سوئد جنجالی شده بود. یک دختر ترک که پدرش به کووید ۱۹ دچار شده بود در شبکه‌های اجتماعی از مقامات ترکیه خواسته بود پدرش را نجات دهند چون سوئد هیچ کاری برای او انجام نمی‌دهد. مقامات وزارت بهداشت ترکیه نیز یک بالگرد برای انتقال این شهروند ترک به کار گرفتند. ترکیه می‌گوید ۴۰ هزار شهروند خود را از ۷۵ کشور جهان به داخل کشور منتقل کرده تا از کووید ۱۹ در امان باشند.

همچنین به گزارش آناتولی،بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی شبانه روز گذشته، ۵ هزار و ۱۸ بیمار دیگر ویروس کرونا را شکست دادند و بدین ترتیب شمار بهبودیافتگان به ۳۸ هزار و ۸۰۹ نفر افزایش یافت.

در ادامه این بیانیه آمده است: طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۳۹۲ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و تعداد مبتلایان به ۱۱۴ هزار و ۶۵۳ نفررسید.

همچنین ۹۲ بیمار دیگر جان باختند و شمار قربانیان به ۲۹۹۲ تن رسید. در مجموع ۹۴۸ هزار و ۱۱۵ نفر در ترکیه غربالگری کرونا شده‌اند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]