- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شبستر جزو 5 شهرستان اول استان در کشف جرایم سایبری است/ نشر اکاذیب در صدر جرایم سایبری

آذرقلم: سرهنگ محمودی رئیس پلیس فتا استان گفت : شبستر جزء پنج شهرستان اول کشف جرایم سایبری استان است.

به گزارش خبرنگار ما از شبستر، سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتا استان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان شبستر، رسانه ها را یار و همیار پلیس فتا خواند و با بیان اینکه رسانه بازوی قدرت برای پلیس فتا است گفت: رسانه های فضای مجازی در یک جبهه واحد و تحت یک فرماندهی واحد سعی دارند با مدیریت فضای ارتباطات، شفافیت و چرخش صحیح اطلاعات را با هم مدیریت کنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت : بنا به فرموده مقام معظم رهبری اهمیت فضای مجازی هم سنگ با انقلاب اسلامیست و حرکت با بصیرت در این فضا با حفظ ارزش های اسلامی و نشان دادن شآن ملت ایران و فرهنگ ناب اسلامی مان باید چراغ راه همه ما باشد .

محمودی گفت : ما باید سنت های بی بدیل ایرانی و اسلامی خودمان را در فضای مجازی ترویج دهیم تا تمام ملت ها آن را مشاهده کنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجانشرقی اظهار کرد: عمده‌ترین جرائم در حوزه سایبری بر اساس آمار پرونده‌های تشکیل شده در این استان ،نشر اکاذیب، برداشت‌های اینترنتی و مزاحمت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بوده است.

نگاه پلیس فتای استان یک رویکرد پیشگیرانه است و زیاد به بعد کیفری وارد نشده و از پیشگیرانه محور بودن به پیش بینی محور بودن حرکت کرده و رویکرد پلیسی اجتماع محور است .

تلاش شبانه روزی همکاران سبز پوش پلیس فتا استان این امنیت حاصل شده و ایثار خانواده های محترم این نیروها نیز در این موضوع دخیل بوده است .

محمودی گفت: شبستر جزو ۵ شهرستان اول کشف جرایم سایبری استان است و صددرصد جرایم رایانه‌ای کشف شده است .گمنامی و نداشتن هویت کاربران فضای مجازی باعث وقوع این جرایم بوده و تلاش مستمر نیروی پلیس شبستر باعث کشف تمام جرایم شده است .

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه نهضت امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی در استان شروع شده از خبرنگاران شهرستان درخواست کرد اهمیت این فضا را به مردم ولایی و عالم پرور شبستر تبیین کنند.

محمودی، خانواده را اولین و مهمترین نهاد اجتماعی در تاثیرگذاری بر امر کنترل جرائم دارد. تربیت صحیح فرزندان در حوزه سایبر، ایجاد فرهنگ مناسب استفاده تز فضای مجازی و رعایت آن از طریق والدین ضروری به نظر می رسد.

محمودی در مورد پرونده یکی از مدیران کانال شهرستان شبستر نیز گفت : پلیس فتا خود را موظف میداند هر گونه شکایت در حیطه فضای مجازی را پیگیری نماید با توجه به این که جرم این مدیر جزء جرایم مشهود بوده و به عموم مردم مربوط بود طبق دستور قضایی با این شخص برخورد شد .

وی در خصوص پخش یک کلیپ از شبستر در رسانه های مختلف گفت : این کلیپ بعد از انتشار در یک کانال منطقه ساعاتی بعد حذف شده بود ولی چون توسط کاربران به جاهای مختلف درج شده بود امکان حذف آن نبود و به سرعت در شبکه های معاند انتشار یافت .

خبرنگار: ابراهیم ایلخانی