- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شبستر به سامانه پایش تصویری و نظارتی مجهز شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: با نصب و راه اندازی 14 دوربین چند منظوره نظارتی ، شبستر به عنوان دومین شهر آذربایجان‌شرقی ،به سامانه پایش تصویری شهری تحت شبکه فیبر نوری مجهز شد.
به گزارش خبرنگار آذرقلم از شبستر، این مطلب را شهردار شبستر در آیین بهره برداری از این سامانه اعلام کرد و افزود : شبستر بعد از تبریز دومین شهر استان آذربایجان شرقی است که مجهز به سیستم پایش تصویری و نظارتی تحت شبکه فیبر نوری شده است .
اقدم ساعی با بیان اینکه تقریبا تمامی معابر پرتردد شهری شبستر به دوربین های چند منظوره نظارتی، پلاک خوان، امنیتی و ترافیکی مجهز شده، تصریح کرد؛ برای این منظور از 14 دوربین نظارتی با کیفیت بسیار بالا استفاده شده است.

شهردار شبستر خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این دوربین ها امکان روان سازی و مدیریت بهتر و نظارت و نظم بخشی بیشتر در معابر فراهم می شود که این امر می تواند در افزایش رضایت مندی شهروندان و کاهش حوادث موثر باشد.
مهندس شهرام اقدم ساعی گفت: مرکز مانیتورینگ سامانه پایش در شهرداری مستقر بوده و در صورت نیاز حق دسترسی و بهره‌برداری از آن در اختیار دستگاه های ذیربط قرار می‌گیرد .
اقدم ساعی در ادامه اظهار داشت: برای فاز اول راه اندازی این سامانه بالغ بر 3 میلیارد تومان در مدت 3 ماه از محل اعتبارات شهرداری شبستر هزینه شده و مقرر گردیده فاز های دوم و سوم نیز از محل اعتبارات بودجه داخلی سال 1402 و ماده 23 جرائم راهنمایی و رانندگی تامین اعتبار و عملیاتی شود.
شبستر یکی از شهرهای غربی استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان شبستر است که در ۶۵ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده‌است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]