- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شاهکار تازه راهداری آذربایجان شرقی در اتوبان شهید کسایی:

آذرقلم: همه رسانه ها، مردم و کارشناسان بارها اقدام راهداری در برچیدن لاین فضای سبز وسط اتوبان و این نحوه تعریض اعتراض کردند اما گوش شنوایی نبود . در حالی که طبق اصول استاندارد راهسازی باید طرح تعریض با اضافه شدن باند جدید از حاشیه های خیابان صورت می گرفت.
حال بعد از چندین بار بدقولی و عهدشکنی بالاخره ، طرح نیم بند تعریض اتوبان کسایی تبریز به پایان رسیده با کلی نقص و ایراد .
نصب تیرهای چراغ برق بر روی نیوجرسی های بتنی (عواقب وخیم آن در یک تصادف احتمالی بیشتر مشخص خواهد شد)، استفاده از کابل برق هوایی، عدم توجه به حاشیه خاکی جاده، عدم تراز و هم سطح بودن آسفالت جدید و قدیم و چندین ایراد دیگر..
اما این یکی دیگر واقعا نوبر است
خط کشی های غیر حرفه ای و ناایمن که می تواند منجر به حادثه ناگوار گردد.
نوار زرد کنار نیوجرسی های بتنی برای احتیاط رانندگان و عدم نزدیکی خودروها به نیوجرسی ها بر روی آسفالت کشیده شده اما فاصله زیاد این خط با نیوجرسی ها، رانندگان پشت سری را وسوسه می کند تا از همان فضای نسبتا زیاد استفاده کرده و سبقت ممنوع، خطرناک و به اصطلاح قرمز از دست راست انجام دهند. این امر رانندگان بخت برگشته و قانونمندی را هم که می خواهند در محدوده همان نوار زرد رانندگی کنند مجبور می کنند که راه را برای این خودروهای قانون شکن، بوق زن و چراغ زن باز کنند! خطری که می تواند به علت برخورد خودروهای سبقت کننده با نیوجرسی ها، منجر به تلفات جانی گردد.
کارشناسان راهداری واقعا چی کار دارند می کنند؟
نگارنده: خوش نیت