- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت

آذرقلم: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با حضور 900 ناشر در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز گشایش یافت.

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، محمد محمدپور  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و ششمین دوره نمایشگاه  نشر دیجیتال گفت: آرزو دارم خداوند ما را در این مسیر اثرگذار و تعیین‌کننده شرمنده مردم و نخبگان نکند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان با تاکید به اینکه این رویداد بزرگ‌ترین رویداد منطقه شمال‌غرب کشور بوده و همه ساله در ماه‌های شهریور، مهر و آبان نگاه مردم به این گوشه منطقه است تا ببینند این رویداد چه زمانی روی خواهد داد، گفت: این مطالبه به حق از تعالی فکر و اندیشه مردمان ما شکل می‌گیرد.

وی افزود: تاریخ گهربار ایران، همه ما را گسیل می‌دهد تا هم‌اکنون نیز مانند تاریخ درخشان طلایه‌دار حرکات بسیار مهم و فرهنگی باشیم.

محمدپور بیان کرد: فرهنگ و هنر ثروت زاینده و ثروتی است که خودش را تولید می‌کند و اگر بتوانیم این نهاد را آب داده و همراهی کنیم قطعاً می‌تواند یک منبع پایان‌ناپذیر برای اقتصاد کشور باشد.

وی اضافه کرد: با این تاریخ درخشان، اگر اقتصاد، سیاست و روابط متکی به این فرهنگ نباشد قطعا نقیصه ایجاد می‌شود و امید است روزی برسد که فرهنگ و هنر و کالای فرهنگی جایگزین نفت ما در اقتصادمان باشد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: در سالی که تبریز به واسطه پیشینه افتخارآمیز خود به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب شده است، اتفاقات خوبی روی داده و این نمایشگاه با تاکید وزیر ارشاد ابعاد دیگری یافت.

محمدپور یادآور شد: در نمایشگاه سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار نفر بازدید و ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش انجام شد که این به معنای   ورود کالای استراتژی به سبد هزینه‌های خانوارها است.

وی ابراز کرد: در شانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان کتاب و یک میلیون ۵۰۰ هزار نسخه کتاب و  ۱۵۰ ناشر خارجی از ۲۰ کشور جهان با ۳۳ هزار عنوان کتاب و ۳۰ ناشر رسانه‌های دیجیتال شرکت دارند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان ابراز کرد: ۲۵ هزار مترمربع فضای مسقف در اختیار نمایشگاه کتاب هستند و در تبریز چک هیچ ناشری برنمی‌گردد و همه بخش‌های شهری در این نمایشگاه منتفع هستند.