- پایگاه خبری آذرقلم - https://azargalam.ir -

سیل و تگرگ 30 روستای شهرستان اهر را درنوردید + تصاویر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]آذرقلم: رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان اهراز وارد شدن خسارت جدی به روستائیان بر اثر بارش شدید تگرگ بارش و جاری شدن سیل خبرداد.
به گزارش آذرقلم، رسول خدابخش، اظهار داشت: از عصر دیروز یکشنبه بارش شدید تگرگ به خصوص در مسیر روستاهای جاده اهر- مشکین شهر موجب اختلال و مسدود شدن این مسیر شد که خوشبختانه با حضور به موقع اکیپ‌های راهداری، آتش‌نشانی، پلیس راه و هلال احمر این مشکل مرتفع و تردد در این جاده پرتردد میسر شد.
فرماندار اهر افزود: بارش شدید باران و تگرگ موجب گسیل سیلاب از نقاط مختلف به روستاها شد که متاسفانه باعث وارد شدن خسارت جدی به زیرساخت‌ها و اماکن روستایی شد و تاکنون چندین واحد دامی تخریب و یا آسیب جدی دیده و تعدادی از احشام اهالی این روستاها نیز تلف شدند.
این مقام ارشد اجرایی شهرستان اهر گفت: در بازدیدی میدانی و عملیاتی که اعضای ستاد حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران شهرستان از مناطق مختلف داشتند، متاسفانه علاوه بر خسارت بر اماکن، زیرساخت‌های ارتباطی عمومی و احشام، باغات میوه و زمین‌های کشاورزی بیش از 30 روستا خسارتشان محرز شده است.
خدابخش افزود: اکیپ‌های کارشناسی متشکل از نمایندگان ادارات از صبح روز دوشنبه در روستاهای آسیب‌دیده حضور پیدا کرده و خسارات وارده به احشام، باغات و زمین‌های کشاورزی، اماکن مسکونی و دامی را برآورد خسارت خواهند کرد و فرمانداری و بخشداران بخش مرکزی و فندقلو نیز بر اجرای این امر نظارت خواهند داشت.
وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون گزارشی از تلفات انسانی ناشی از این حوادث ملاحظه نشده است و با گزارش‌های کارشناسی اخبار تکمیلی به اطلاع عموم خواهد رسید.

خسارت تگرگ و سیل به 30 روستای شهرستان اهر+ تصاویر

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]